Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik hl. m. Prahy testuje kloubový parciální trolejbus Škoda 27 Tr

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) připravuje projekt elektrifikace autobusové linky č. 140 (Palmovka – Čakovice / Miškovice). V rámci tohoto projektu je testována technologie dynamického nabíjení a bateriových trolejbusů. Ve středu 27. března 2019 zahájil pravidelný provoz s cestujícími parciální trolejbus Škoda 27 Tr. Tento krátkodobě pronajatý kloubový trolejbus na bázi karosérie Solaris New Trollino (vyrobený pro Plzeňské městské dopravní podniky) doplní v návaznosti na projekt elektrifikace linky č. 140 dlouhodobě zkoušený trolejbus Škoda  30 Tr na lince č. 58 po dobu necelých třech týdnů. Oba trolejbusy budou v provozu denně na lince č. 58 spojující stanice metra Palmovka a Letňany. Zkušební trlolejbus Škoda 27 Tr obdržel ev. č. 9000

2019 03 27@9000@@Letňany (1)
Zapůjčený plzeňský parciální trolejbus Škoda 27 tr ev. č. 583 v Praze ev. č. 9000 byl vyfotografován v Letňanech.

„Systém dynamického dobíjení bateriového trolejbusu Škoda 30 Tr se nám v dlouhodobém zkušebním provozu osvědčil. Provoz linky č. 58 dokazuje, že se nám daří technicky i ekonomicky zabezpečovat pravidelnou ekologickou dopravu pro pražské cestující. Výhledově počítáme se zavedením dalších bateriových trolejbusů, a to přednostně právě v kloubovém provedení,“ říká Petr Witowski, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

2019 03 27@9000@@Letňany
Zapůjčený plzeňský parciální trolejbus Škoda 27 tr ev. č. 583 v Praze ev. č. 9000 byl vyfotografován v Letňanech.

„Škoda 27 Tr je plně nízkopodlažní kloubový trolejbus poháněný elektromotorem s možností jízdy i na trakční baterie. Vůz je vybaven elektrickým vytápěním, klimatizací stanoviště řidiče a interiéru pro cestující. Zkoušky tohoto trolejbusu poslouží DPP nejen k výběru vhodné konfigurace vozidla, ale i pro nastavení optimálních provozních parametrů a zajištění provozních dat,“ říká Jan Šurovský, technický ředitel a člen představenstva DPP.

Bateriové trolejbusy kombinují výhody trolejbusů i elektrobusů. V úsecích s trolejovým vedením využívají jak přímé napájení z troleje, tak i dynamické nabíjení trakčních baterií. Vybudování trolejového vedení je klíčové zejména v kopcovitých energeticky náročných částech linky. Technologie však zároveň umožňuje nezávislý bateriový provoz v místech, kde by bylo vybudování trolejového vedení technicky či majetkoprávně složité, neekonomické či z jiných důvodů nevhodné. Lze se tak vyhnout zejména složitým trolejovým konstrukcím v křižovatkách či depech.

2019 03 29@9000@@ul. Prosecká
Zapůjčený plzeňský parciální trolejbus Škoda 27 tr ev. č. 583 v Praze ev. č. 9000 byl vyfotografován na ulici Prosecká.

Dopravní podnik v rámci své dlouhodobé strategie přispívá ke snižování emisí v autobusové dopravě nasazováním stále většího podílu moderních vozidel vyhovujících přísnějším emisním limitům. Klíčovým bodem této strategie je postupná elektrifikace autobusových linek, a to zejména s ohledem na synergie s ostatními druhy dopravy (společný nákup elektrické energie, sdílení napájecí infrastruktury, sdružené řízení odběru energie, sdílení know-how).

Pro obsluhu kratších linek převážně obsluhovaných standardními autobusy se jeví jako nejvýhodnější řešení nasazení elektrobusů s rychlým statickým nabíjením na konečných zastávkách. Pro linky dlouhé s vyšší poptávkou cestujících (obsluhované kloubovými vozy) je vhodnější řešení s využitím kloubových dynamicky nabíjených bateriových trolejbusů, které díky průběžnému nabíjení za jízdy v části trasy linky lépe zajistí dostatečnou kapacitu elektrické energie pro pohon, topení a klimatizaci vozidla. Do budoucna by chtěl DPP systém dynamického nabíjení uplatnit i na dalších páteřních autobusových linkách. Výrazně by tak posílil ekologickou dopravu na území Prahy.

Plně nízkopodlažní trolejbusy s bateriemi v několika délkách již společnost Škoda Electric dodala do několika českých měst jako Plzeň, České Budějovice, Ostrava, Opava, Zlín či Hradec Králové, ale například i do hlavního města Maďarska Budapešti, italského Cagliari, nebo španělského Castellonu.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s.

Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s.

Nové fotografie

červen 2019
Po 3101724
Út 4111825
St 5121926
Čt 6132027
 7142128
So18152229
Ne29162330

Probíhající výluky

V současné době neprobíhají žádné výluky.
Poslední příspěvky:
  15.6.2019 21:22
Při požáru v ostravských garážích Hranečník došlo k úplnému shoření vozů: Solaris Urbino 10 ev. č. 7520 a 7522 Irisbus Citelis 12 M ev. č. 7026 Solaris Urbino 12 CNG ev. č. 7193 Fiat - MAVE CiBus ENA 3Z ev. č. 7303 Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5301 a 5302 Poškozené byly tyto vozy: Solaris Urbino 10 ev. č. 7512, 7514, 7517 a 7521 Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5303 Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7306
  15.6.2019 19:06
V ostravských garážích Hranečník došlo k požáru autobusů. Foto: Patrik Pavelek Druhá fotografie neznámý autor.

  15.6.2019 17:36
V dopravním podniku Ostrava v provozovně Hranečník hoří několik autobusů. Podle informací byl slyšet velký výbuch a je vidět velký černý dým.

  11.6.2019 20:37
Vážení čtenáři, vážení cestující na Opavsku a Vítkovsku. Pokud máte jakékoliv stížnosti na dopravce ČSAD Vsetín a.s. směřujete je na tyto kontakty: Jan Širc - provozní ředitel ČSAD Vsetín a.s., tel.: +420 602 768 904 p. Olšák - mistr ČSAD Vsetín a.s., email: odopava@csadvs.cz Jakub Unucka - náměstek ostravského hejtmana, email: jakub.unucka@msk.cz
  10.6.2019 20:37
Dopravce ČSAD Vsetín a.s. porušuje dopravní předpisy na opavsku...vyjádření městské policie Opava staženo z jejich facebookových stránek....chystáme také aktualizovat náš článek neboť nový dopravce má mnohaminutová zpoždění, vynechává nekteré spoje a vypůjčení řidiči neznají trasy a bloudí.... Je to pár dnů, kdy došlo ke změně dopravce zajišťujícího autobusovou dopravu na Opavsku. V této souvislosti jsme obdrželi různé podněty ohledně nevhodného parkování těchto autobusů ve městě v době přestávky. V této věci jedná město s provozovatelem, aby zajistil pro svá vozidla vhodné prostory pro zaparkování v době odpočinku. Městská policie situaci také monitoruje a řidiče průběžně řeší.
Jste zde: