Ve dnech 27. května až 5. června 2013 byl na mostecké lince č. 25 testován elektrobus Stratos LE 30 E.
Cestující se s ním mohli svézt výhradně v sedlech pracovních dnů, pro potěchu všech zdarma - z důvodu absence odbavovacího systému. Reakce cestujících na „nové“ vozidlo byla podle slov řidičů převážně kladná.
Ve čtvrtek 6. června 2013 byl pak předváděcí vůz odvezen do dalšího působiště.
Výše zmíněné vozidlo bylo představeno již na veletrhu Czech Raildays 2012 firmou SKD Trade.
Elektrický minibus Irisbus Stratos LE 30 E RZ: 3AI 3132 v Mostě
Stratos LE 30 E je elektrický minibus s následujícími specifikacemi:
Délka: 6870 mm
Rozvor: 4350 mm
Výška (bez AC): 2910 mm
Šířka: 2170 mm
Přední / zadní převis: 995/1525 mm
Přední / zadní rozchod: 1725/1661 mm
Vnitřní výška minimální: 1950 mm
Výška dveří: 2020 mm
Šířka dveří: 1200 mm
Výška podlahy: 360 mm
Minimální vnější poloměr otáčení: 7480 mm
Maximální celkový hmotnost vozidla GVM: 7200 kg
Max. přípustné zatížení přední / zadní nápravy: 2500 / 5300 kg
Výkon: 115 koní
Místo: 13 + 2 sedících; 14 stojících; 1 dětský kočárek nebo invalidní vozík
K pohonu elektrického minibusu slouží trakční asynchronní motor čtyřpólové konstrukce, kapalinou chlazený, dvouložiskový o výkonu 52/84 kW, napětí 340 V. O převod hnací síly se stará redukční neřaditelná převodovka se stálým převodem. Převodovka je pevně spojena s trakčním motorem do kompaktního agregátu.
Jako trakční akumulátory slouží elektrobusu 174 článků LYP 160AHA s napětím při maximálním povoleném vybití baterie 3,18 V / článek. Ty jsou uloženy ve čtyřech kontejnerech. Nabíjecí a vybíjecí proces je řízen BMS od společnosti EVC Group. Akumulátory umožní minibusu dojezd dole UITP, cyklus SORT 2 max. 148 km na jedno nabití.
Dobíjení akumulátorů probíhá prostřednictvím dobíjecího kabelu typu RS400-32 s řídící skříňkou (je součástí volně dodávané výbavy autobusu). Kabel je na straně vozidla opatřen sedmikolíkovou zástrčkou, na straně připojení k rozvodné síti 3x400V, 50Hz normalizovanou pětikolíkovou zástrčkou se jmenovitým proudem 32 A.
Zdroj: Technické informace - www.hybrid.cz