Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nová ostravská tramvaj vyjela na koleje neoprávněně

dpoJiž přes měsíc se v Ostravě nachází nová tramvaj Stadler Tango NF2 Ostrava, která byla vyrobena na míru přímo moravskoslezské metropoli. Díky tomu, že nejde o hotový výrobek, nelze tramvaj jen posadit na koleje a začít vozit cestující, ale je třeba provést řadu zkoušek k získání všech povolení, které potrvají několik měsíců.

2018 05 30@1701@@Dílny DPO
Tramvaj Stadler Tango NF2 vyfotografovaná dne 30. května poblíž zastávky Dílny DPO v Ostravě-Martinově. Na ostravské koleje vyjela, ale neoprávněně.

Tento stav nevyhovuje zejména marketingovému oddělení, které se v posledních týdnech k nové tramvaji vysloveně upnulo. Elektrizující atmosféra způsobila, že dopoledne 30. května 2018 za účasti novinářů a televize oficiálně zahájil Dopravní podnik Ostrava zkušební provoz nové tramvaje Stadler Tango NF2 Ostrava. Odpoledne přišla zajímavá zpráva z Drážního úřadu, která ironickým tónem gratuluje DPO k tomuto kroku a hned dodává, že jde o neoprávněnou aktivitu, jelikož jako autorita dohlížející nad kolejovým provozem má přehled nad skutečným legislativním stavem vozidla.

Nikdo samozřejmě nepřizná chybu. Podle našeho názoru šlo pravděpodobně o nepochopení administrativy ze strany provozovatele tramvaje. Je s podivem, že se k tomu přihlásil dopravní podnik sám, jelikož tramvaj není do ukončení zkoušek v jeho vlastnictví, ale jde o majetek firmy Stadler, což znamená, že neoprávněný vjezd na infrastrukturu provedl Stadler a nikoliv DPO. Je s podivem, proč tiskové oddělení bere tentokrát vinu na sebe, když by se z toho mohlo s klidem vykroutit.

Ve finále se naštěstí nic nestalo a tak snad důsledky nebudou nikterak závažné. Hned na druhý den byla záležitost urovnána a vozidlo dostalo povolení ke zkouškám. Nechat jezdit v provozu neschválený výrobek je risk jednak z důvodu bezpečnosti pro všechny okolo a také potencionální past v případě, že by došlo k nehodě, které se odehrávají téměř denně. Tyto nehody jsou vysoce sledované na facebookové stránce Tref si svou tramvaj.

Novou tramvaj provází velké množství negativních antikampaní u kterých je těžké vysledovat jejich motivaci. Tramvaj je nová a má dětské nemoci stejně, jako každé nové vozidlo. Stadler Tango NF2 je navíc svou konstrukcí značně odlišná od desítky let provozovaných tramvají typu T a tak se nelze divit, že se nacházejí místa, která “jsou natěsno”. To je i případ zastávky Stodolní, kterou podle dezinformací vozidlo nemůže ani projet. Reálně se však řeší reklamace výšky hrany zastávky jenom proto, aby nedošlo k problému, jakmile bude mít tramvaj sjetá kola, protože v tento moment je vše v pořádku. V následujícím období bude první vůz vidět v ulicích městě na testování, kdy je třeba najet velké množství kilometrů.

Níže Vám přinášíme chronologická vyjádření Drážního úřadu a DPO a.s.
Tisková zpráva Drážního úřadu
Tisková zpráva Dopravního podniku Ostrava a.s.
Reakce DPO na vydanou tiskovou zprávu Drážního úřadu

Ve čtvrtek 31. května 2018 informoval na svém facebookovém profilu DPO a.s., že již tramvaj Stadler Tango NF2 je opět v provozu. DPO a.s. po jednání na Drážním úřadě obdržel souhlas s prováděním vybraných jízdních zkoušek za účelem získání průkazu způsobilosti na určené technické zařízení elektrické.

Aktualizováno 3. 6. 2018 11:22

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: