Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

DP hl. m. Prahy získá 300 nových moderních nízkopodlažních autobusů od společnosti SOR Libchavy

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) uzavřel smlouvu na dodávku 300 autobusů se společností SOR Libchavy. DPP totiž v tendru na standardní nízkopodlažní autobusy v počtu 300 ks zákon o veřejných zakázkách neporušil. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zamítl návrh společnosti IVECO Czech Republic, která napadla zadávací podmínky, své vyloučení ze soutěže a posouzení nabídek ostatních firem.

2015 06 07@3685@2AL 2515@Praha
Ilustrační fotografie: Pražský autobus SOR CITY NB 12 ev. č. 3685.

ÚOHS rozhodnutím zrušil předběžné opatření, kterým byl zadavateli uložen zákaz uzavřít smlouvu. Antimonopolní úřad nyní i zamítl návrhy IVECO směřující proti vyloučení ze zadávacího řízení, proti postupu zadavatele při posuzování nabídek uchazečů o veřejnou zakázku a proti zadávacím podmínkám.

Dle ÚOHS Dopravní podnik postupoval správně. „Verdikt ÚOHS jednoznačně potvrzuje naše slova o transparentnosti výběrového řízení na dodávku 300 moderních standardních nízkopodlažních autobusů. V tendru zvítězila nejlepší nabídka, kterou předložila společnost SOR Libchavy,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP s tím, že transakce bude stát 1,5 miliardy korun.

Tendru se kromě společností SOR Libchavy spol. s r.o. a IVECO Czech Republic, a. s. zúčastnil i SOLARIS Bus Coach S. A. Cena nebyla jediným hodnotícím ukazatelem výběru, váhu měla i spotřeba a provozní náklady. Nové vozy plní aktuálně nejpřísnější emisní limit EURO 6 a tudíž z hlediska emisí jsou prakticky srovnatelné s autobusy na CNG. Všechny autobusy budou vybaveny celovozovou kompresorovou klimatizací, kterou ocení pasažéři obzvlášť v letních měsících. Za zmínku stojí rovněž automatický hasicí systém v prostoru motoru, jenž by měl zvýšit bezpečnost dopravy.

Mezi klady nových vozidel dále patří: kamerový systém se záznamem (interiér vozidla, čelní nehodová kamera), a to v souladu s podanou registrací k ÚOOÚ. Novinkou je systém automatického počítání cestujících. V těchto autobusech bude možné současně přepravovat dva invalidní vozíky.

Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku hl. m. Prahy a.s.

Aktualizováno 4. 5. 2018 10:39

Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s.

Nové fotografie

duben 2024
Po18152229
Út29162330
St3101724 
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Jste zde: