Od pondělí 19. března 2018 začali do Komínské vozovny trolejbusů dorážet první vozy Škoda 26 Tr Solaris, v provedení III. generace. V prvních dnech šlo konkrétně o 3 vozy evidenčních čísel 3301, 3302 a 3303. Všechna tato 3 vozidla budou přidělena vozovně Komín. Později by k nim měli přibýt ještě 2 vozy do počtu 5 kusů. Zbylých 5 vozů z dodávky 10 ks by mělo být přiřazeno do vozovny Husovice.
Nový parciální trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3301, vyfotografovaný v první den provozu na konečné zastávce Bystrc, Černého.
Dne 29. března 2018 tedy po 10 dnech od příjezdu vozidel do Brna, první z nich zavítal do běžného provozu s cestujícími. Byl jím vůz ev. č. 3301 a to na kurzu 03009. Jako první plánované využití parciálních vozidel by měla být výluka na lince 32, konkrétně na ulici Chodská.
Co to je vlastně parciální trolejbus? Jde o plně elektrické vozidlo, které může však opustit trolejovou síť díky bateriím až na 10 kilometrů. V momentě kdy se vozidlo opět napojí na trolejovou síť se baterie začne nabíjet. Dobíjení probíhá i tzv. rekuperací, když trolejbus brzdí – část energie se běžně vrací do elektrické sítě a v případě parciálního vozidla se tato energie používá k nabíjení baterií. Samozřejmé je pak klasické nabíjení stojícího vozidla. Pokud pomineme testovací vůz Acumario, tedy parciální SOR TNB 12, jedná se o první vozy této koncepce v Brněnském provozu.
Nový parciální trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3301, vyfotografovaný v první den provozu na konečné zastávce Královo Pole, nádraží.
Vozidla Škoda 26 Tr Solaris jsou vybavena poloautomatickou sběrací soustavou, celovozovou klimatizací, couvací kamerou nebo ručním ovladačem EDB.
Nový parciální trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3301, vyfotografovaný v první den provozu na konečné zastávce Bystrc, Černého.
Připomeňme, že Dopravní podnik města Brna dále modernizuje vozový park i ostatních trakcí. Konkrétně by ještě měl obdržet 21 vozů Iveco Urbanway 18 M CNG, 16 vozů SOR NBG 12 a během tohoto roku by mělo být zkompletováno 6 tramvají Vario, přičemž 3 kloubové a 3 sólo. První sólo vůz již byl zkompletován, jedná se o Vario LFR.E ev. č. 1616. Také právě teď probíhá montáž zbylých dvou krátkých vozů, které by měly nést ev. č. 1627 a 1630.