Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Nové trolejbusy pro DPO

dpoDne 30. září 2016 se ve věstníku veřejných zakázek objevila zakázka na dodávku 2 dvoučlánkových trolejbusů a 10 jednočlánkových trolejbusů s pomocným akumulátorovým pohonem (tedy jedná se o bateriové nebo-li parciální trolejbusy). Dopravce předpokládal, že celková hodnota zakázky by měla být 170 mil. Kč bez DPH. Cena za jeden dvoučlánkovy vůz cca 15 mil Kč bez DPH a za jednočlánkový 14 mil Kč bez DPH). Dále dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z Evropského fondu pro regionální rozvoj (Integrovaný regionální operační program – IROP).

Technická specifikace vozů
Dvoučlánkové vozy

  • 2 dvoučlánkové vozy by měly být dlouhé 17,5 až 18,8 m a šířka by měla být 2,55 m.
  • Kapacita vozu by měla být minimálně 110 cestujících, z tohoto počtu by 30 % cestujících mělo mít možnost přepravy na sedadlech, a to včetně sklopných.
  • Vozy by měly být vybaveny superkapacitory.
  • Dále ve vozech by neměla chybět celovozová klimatizace, kamerový záznam.
  • Vozy by měli být vybaveny vnitřními LCD monitory, které jsou shodné již s dodanými autobusy Solaris Urbino 18 CNG.

Jednočlánkové vozy

  • Dopravní podnik Ostrava a.s. poptává tedy celkem 10 jednočlánkových vozů.
  • Jednočlánkové vozy by měly být dlouhé 11,5 – 12,5 m a široké 2,55 m.
  • Kapacita vozu by měla být minimálně 80 cestujících, z tohoto počtu by 30 % cestujících mělo mít možnost přepravy na sedadlech, a to včetně sklopných.
  • Novinkou je vybavení trakčními bateriemi dobíjenými z trolejového vedení jak za jízdy vozidla, tak při stáni vozidla (tzv. jedná se o parciální trolejbus).
  • Vozy by měli mít dojezd 12 km při využití trakční energie z baterií.
  • Dále vozy budou vybaveny celovozovou klimatizací
  • Vozy by měli být vybaveny vnitřními LCD monitory, které jsou shodné již s dodanými autobusy Solaris Urbino 12 CNG.

Dopravce také zveřejnil předběžnou trasu, kde by se využívala energie z trakčních baterií (jízda na trakční energii z baterií vyznačena kurzívou).

Ještěrka - U Samoobsluhy - Bartovická - Olšák - Bajger - Dalimilova - Radvanice škola - U Švasty - Hranečník - Zvěřinská - Ústřední hřbitov - Slezská Ostrava kostel - Slezská Ostrava radnice - Most M. Sýkory - Husův sad - Konzervatoř - Českobratrská - Stan. záchr. služby - Dům vodohospodářů - Futurum - Sídliště Fifejdy - Jiřího Trnky - Strmá - Mariánskohorská - Vršovců - Náprstkova - Sokola Tůmy - Hulváky.

Výherce výběrového řízení.
Dne 10. Dubna 2017 byl ve věstníku veřejných zakázek uveřejněn vítěz této zakázky, a to společnost Škoda Electric.Společnost Škoda Electric dodá do Ostravy dva vozy Škoda 27 Tr Solaris a 10 vozů Škoda 26 Tr Solaris. Vozy budou dodány ještě v karoserii Solaris Urbino III.generace. Celková hodnota zakázky byla stanovena na 162 140 000 Kč bez DPH. Tedy za jeden vůz Škoda 27 Tr Solaris 14 820 000 Kč bez DPH a za trolejbus Škoda 26 Tr Solaris 13 250 000 Kč bez DPH.

První vůz typu Škoda 26 Tr Solaris dorazil do ostravské vozovny trolejbusů v pondělí 11. prosince krátce před 14 hodinou odpoledne. Dodávka dalších vozů bude postupně pokračovat.

26 Tr
První parciální trolejbus Škoda 26 Tr Solaris v Ostravě.

První den pravidelného provozu s cestujícími se dočkal vůz 3732 dne 23. ledna 2018. Vůz byl vypraven na kurz 110/1. Jednalo se tedy o první vypravení vozidla v novém ostravském nátěru.

2018 01 23@3732@@Hranečník
Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3732 vyfotografovaný na konečné zastávce Hranečník.

3732 - 23.1.2...
3732 - 26.1.2...
3732 - 26.1.2...
3732 - 26.1.2...

Fotografie č. 1: Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3732 vyfotografovaný na konečné zastávce Náměstí Republiky.
Fotografie č. 2: Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3732, který byl vyfotografován na ul. Bohumínská.
Fotografie č. 3-4: Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3732. Vůz byl vyfotografován na ul. Těšínská. 

V pátek 26. ledna 2018 byly poprvé vypraveny vozy  ev. č. 3734 a 3736. První zmíněný vůz byl vypraven na kurz 107/5 a druhý vůz byl vypraven na kurz 107/3.

2018 01 26@3734@@ul. Hranečník
Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3734 vyfotografovaný na smyčce Hranečník.

2018 01 26@3736@@ul. Těšínská
Trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3736, vyfotografovaný na ul. Těšínská.

Začátkem měsíce února 2018 byly poprvé vypraveny na pravidelné linky s cestujícíci vozy ev. č. 3733, 3737 a 3738.

V první polovině měsíce února 2018 se v Plzni podařilo vyfotografovat jeden ze dvou kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr Solaris určený pro Ostravu. Narozdíl od krátkych vozů Škoda 26 Tr Solaris, kloubové trolejbusy nebudou vybaveny bateriovým pohonem, ale superkapacitory. Na první pohled upoutá na střeše karoserie vizuální provedení vykřičníku.

13.2.2018   Plzeň, ul. Edvarda Beneše
Kloubový trolejbus Škoda 27 Tr Solaris určený pro Ostravu, vyfotografovaaný na zkušebních jízdách v Plzni.

Nové kloubové trolejbusy Škoda 27 Tr Solaris, které obdrželi ev. č. 3811 a 3812, byly poprvé vypraveny v úterý 3. dubna 2018 a to na kurz 102/405. Na ranní část kurzu vyjel jeden vůz na odpolední část kurzu druhý vůz.

2018 04 06@3811@@Sokola Tůmy
Vůz Škoda 27 Tr Solaris ev. č. 3811, vyfotografovaný na konečné zastávce Sokola Tůmy.

2018 04 06@3812@@Michálkovice (4)
Vůz Škoda 27 Tr Solaris ev. č. 3812, vyfotografovaný na konečné zastávce Michálkovice.

Zdroj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Aktualizováno 6. 4. 2018 20:05

Nové fotografie

červenec 2018
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Poslední příspěvky:
  14.7.2018 05:41
Nedávno Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zakoupil 1. prototyp elektrobusu Ekova Electric 12. Ten pokud si dobře pamatujete byl od výroby opatřen modro-oranžovo-bílým lakem (schéma DPO). DPO se rozhodl tento vůz přelakovat do nových firemních barev, tak jak jej můžete vidět na přiložené fotografii. Vůz byl vyfotografovan v areálu garáží Hranečník. (14.7.2018) Foto: Martin Plačko

  9.7.2018 09:40
Nové ostravské minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7305 a 7306, vyfotografované v garážích Hranečník. (4.7.2018)

  9.7.2018 08:57
Obnova maxi a mini busů v Ostravě - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  9.7.2018 08:26
Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12? - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  8.7.2018 06:49
Vážení návštěvníci stránek, omlouváme se za další neaktivitu na našem webu, ale již během dnešního dne se můžete těšit na nové nebo aktualizované články...jmenujme například Czech Raildays 2018, Rekonstrukce obratiště Klášterského, Odkoupení předváděcího elektrobusu Ekova Electron 12 a další články.... Na přiložené fotografii můžete vidět ,,krátké" Karosy B 952 E a jednu C 954, které byly vyfotografovány v garážích Hranečník. Po dodávce nových 40 autobusů Solaris Urbino 12 CNG budou všechny,,krátké" Karosy vyřazeny. Foto: Martin Plačko

  3.7.2018 21:18
Do ostravských garáží Hranečník byly dodány další dva minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7305 a 7306 a jeden kloubový autobus Solaris Urbino 18 CNG IV. generace ev. č. 7866. Foto: Martin Plačko

  3.7.2018 09:16
Další nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18 CNG IV. generace pro Dopravní podnik Ostrava a.s., vyfotografované v garážích Poruba. (2.6.2018)

  1.7.2018 00:33
Další ostravský minibus Dekstra Bus Daily LE 37 CNG, vyfotografovaný před společností Kar group a.s., ještě před dodáním DPO. Tato společnost vyhrála výběrové řízení na dodávku 3 ks těchto minibusů do Ostravy. (30.6.2018)

Jste zde: