Jako již tradičně se konal letos 7. ročník veletrhu Czechbus 2017 na pražském výstavišti v Holešovicích. Níže se vám pokusíme představit alespoň několik společností, které na tomto veletrhu vystavovaly.
Pohled na vystavovené autobusy na veletrhu Czechbus 2017.
Iveco Czech Republic a.s.
Společnost Iveco Czech Republic a.s. na veletrhu Czechbus 2017 ve vnitřní části vystavovala 3 autobusy, a to elektrický minibus Iveco Daily, Iveco Crossway LE 12 M CITY CNG značený také jako Natural Power a dále novinku – Iveco Crossway 14.5 M LINE.
Během tiskové konference, kterou tato společnost měla, zazněla informace o opětovné spolupráci s plzeňskou společnosti Škoda na výrobě trolejbusů (bližší informace zde). Dále můžete shlédnout celou prezentaci od společnosti Iveco Bus. Na venkovní ploše vévodila cela produktová řada autobusů Iveco.
Pohled na vnitřní expozici společnosti Iveco Bus.
Fotografie č. 1 - 2: Venkovní expozice společnosti Iveco Bus
Fotografie č. 3: Iveco Daily Electric.
Fotografie č. 4: Iveco Crossway LE 12 M CITY CNG.
Fotografie č. 5: Iveco Crossway 14.5 M LINE.
Fotografie č. 6 - 8: Tisková konference společnosti Iveco Bus.
SOR Libchavy spol. s r.o.
Na minulém ročníku veletrhu Czechbus 2016 společnost SOR Libchavy spol. s.r.o. představovala svůj nový elektrobus SOR NS 12. Letos vystavovala společnost další z prototypu elektrobus SOR NS 12 a také již dieselovou verzi tohoto původně elektrobusu. Mezi dalšími vozy byl vystaven také kladenský autobus SOR CITY NBG 12.
Fotografie č. 1: Kladenský autobus SOR CITY NBG 12.
Fotografie č. 2: SOR NS 12 - DIesel - Pracoviště řidiče.
Fotografie č. 3: SOR NS 12 - Diesel - Interiér.
Fotografie č. 4: SOR NS 12 - Electric.
Fotografie č. 5: SOR NS 12 - Electric - Interiér.
Fotografie č. 6: Tisková konference SOR Libchavy spol. s r.o.
Na venkovní ploše mohli návštěvníci vidět žlutý autobus SOR CN 12.3, který byl zapůjčen dopravci ČSAD Střední Čechy a také elektrobus SOR EBN 11, ktrý měl dlouhodobě zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s.. Během tiskové konference společnosti SOR zazněla také informace o připravované nové řadě autobusů BN. Více informací z tiskové konference naleznete zde.
Venkovní expozice společnosti SOR Libchavy spol. s r.o. SOR CN 12.3 a SOR EBN 11.
Ekova Electric a.s.
Ostravská firma Ekova Electric, která je dceřinou firmou Dopravního podniku Ostrava a.s. představila na tiskové konferenci v rámci veletrhu svůj nový parciální trolejbus Ekova Electron 12T. Ten je postaven na platformě modelu Ekova Electron, který byl původně vyvinut jako elektrobus. Parciální trolejbus je trolejbus, který je doplněný o baterie, a může tak jezdit i mimo trakční vedení.
Předseda představenstva Ekovy Tomáš Pittermann řekl, že společnost se s novým produktem chce účastnit zkušebních jízd které se připravují v Opavě nebo v Praze i dalších českých městech. Cestující v Opavě by měl trolejbus Electron 12T vozit již v 1. kvartále roku 2018.
Fotografie č. 1: Pracoviště řidiče trolejbusu Ekova Electron 12T.
Fotografie č. 2: Interiér trolejbusu Ekova Electron 12T.
Fotografie č. 3: Pohled do zadní části v interiéru trolejbusu Ekova Electron 12T.
Jak již bylo zmíněno, trolejbus vychází z koncepce elektrických autobusů, které už Ekova dodala například do Švédska nebo Německa. Vozidlo má instalováno 28 míst k sezení, 59 k stání a dvě vyhrazená místa pro invalidní vozík. Bez trolejí s plně nabitou baterií může parciální trolejbus ujet až 12 kilometrů.
Za největší výhodu, považoval Pittermann na tiskové konferenci to, že města, kde už nyní jezdí trolejbusy a chtějí rozšířit dopravní síť, nemusí investovat nemalé finanční prostředky do budování infrastruktury či trakčního vedení.
Škoda Electric a.s.
Škoda Electric aktuálně představila model E’ City ve dvounápravovém provedení s celkovou délkou 12 metrů, nicméně v budoucnu plánuje, že nabídku elektrobusů rozšíří i o kratší verzi, a to konkrétně s celkovou délkou 10 metrů, nebo naopak v kloubovém provedení s délkou 18 metrů. Dojezd na jedno nabití se může pohybovat až kolem 250km a k dobíjení může být využito i trolejové vedení.
Elektrobus Škoda E' CITY.
Společnost Škoda Electric prozatím pro své elektrobusy využívala karoserií městských autobusů polské značky Solaris. Nový elektrobus s karoserií minibusu Heuliez je tak výsledkem spolupráce s výrobcem autobusů Iveco, která je zároveň dodavatelem karoserie.
Tisková konference společnosti Škoda Electric.
Fotografie č. 1: Elektrobus Škoda E' CITY.
Fotografie č. 2: Interiér elektrobusu Škoda E' CITY.
Fotografie č. 3: Pracoviště řidiče elektrobusu Škoda E' CITY.
Fotografie č. 4: Tisková konference společnosti Škoda Electric.
Nový model elektrobusu je podle slov Radka Svobody, obchodního ředitele Škody Electric, zajímavý především modulární koncepcí výzbroje, která umožňuje velmi snadno přizpůsobit provedení vozidla.
Nutno zmínit, že Škoda Electric získala v posledním roce několik významných kontraktů na dodávku elektrobusů. Na konci letošního září podepsala kontrakt na dodávku jedenácti nových elektrobusů do Českých Budějovic. Od března letošního roku slouží v systému hromadné dopravy deset vozidel stejného typu v Třinci. Jeden pilotní elektrobus dodala Škoda Electric letos také společnosti Arriva Nové Zámky na Slovensko a další budou brzy jezdit v Žilině.
MAN Truck & Bus Czech Republic
u stánku německého výrobce MAN se nacházely dva luxusní zájezdové autobusy, a to MAN Lion 's Coach a Neoplan Tourliner.
Zajezdový autokar MAN Lion 's Coach.
Pracoviště řidiče a interiér autobusu MAN Lion 's Coach.
Zájezdový autokar Neoplan Tourliner.
Volvo Group Czech Republic, s.r.o.
Tento výrobce autobusů na letošním veletrhu Czechbus 2017 vystavoval luxusní zájezdový autokar Volvo 9900, ktery vlastní autobusová doprava Zdeněk Tomášek s.r.o.
Zájezdový autokar Volvo 9900.
EvoBus Česká republika s.r.o.
Výrobce autobusů Mercedes – Benz a Setra, který během své tiskové konference na svém stánku představil dva své vystavované autobusy a to Mercedes – Benz Tourismo a Setra S 531 DT. Na venkovní ploše mohli návštěvníci zahlédnou další autobus Mercedes Benz Tourismo a jednu starší Setru, která byla nabízena k prodeji. Na venkovní ploše také nechyběl kloubový autobus Mercedes - Benz CapaCity L, který v současné době testuje Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s. Více informací v tiskové zprávě.
Interiér autobusu Mercede - Benz Tourismo.
Novinka: Setra S 531 DT.
Fotografie č. 1: Venkovní expozice společnosti EvoBus v popředí se starším autobusem Setra, který byl nabídnut k prodeji.
Fotografie č. 2: Mercedes - Benz Tourismo.
Fotografie č. 3: Pracoviště řidiče autobusu Setra S 531 DT.
Fotografie č. 4: Interiér autobusu Setra S 531 DT.
Mercedes - Benz CapaCity L.
Scania Czech Republic s.r.o.
Společnost Scania v ČR zažívá výraznou expanzi městských autobusů. Nedávno společnost vyhrála výběrové řízení na dodávku nových městských autobusu Scania Citywide LF CNG do Břeclavi. Na svém stánku se prezentovala zájezdovým autokarem a městským autobusem Scania Citywide LF 12 M CNG pro dopravce ČSAD Havířov a.s. Dopravce nyní má již ve svém vozovém parku zařazené dva meziměstské autobusy Scania Citywide LE 12 M CNG a nyní zařadí do svého vozového parku městské standardní autobusy CItywide LF CNG a dále patnáctimetrové vozy této značky.
Pohled na vnitřní expozice společnosti Scania Česká republika.
Autobus Scania Citywide LF 12 M CNG pro dopravce Čsad Havířov a.s.
Fotografie č. 1: Pracoviště řidiče autobusu Scania Citywide LF 12 M CNG.
Fotografie č. 2: Interiér autobusu Scania Citywide LF 12 M CNG.
Fotografie č. 3: Pohledn avenkvní expozici společnosti Scania.
Dekstra BUS a.s.
Pokud se vám vystaveny minibus Dekstra LE37, který je postaven na podvozku Iveco Daily nějak povědomý máte určitě pravdu. Společnost Dekstra BUS a.s. zakoupila společnost SKT Trade, která vyráběla shodné minibusy pod typovým označením Stratos. Výroba minibusů Dekstra je shodná s produktovou řadou bývalého výrobce Stratos. V nabídce jen již nenajdeme elektrický minibus. Na stánku společnost Dekstra Bus a.s, dominoval tey meziměstský minibus Dekstra LE37.
Minibus Dekstra LE37.
Isuzu
Malé autobusy ISUZU nyní nacházejí uplatnění při dopravě žáků na nejrůznějších školách. Kupují je nejen samotné školy, ale také i obce. ISUZU na českém trhu dnes v kategorii školních autobusů s kapacitou 25 -32 míst nemá prakticky konkurenci. Výhodou dvou základních nabízených modelů NOVO a TURQUOSE je jejich flexibilita.
Enjoy Tech
V levém křídle Průmyslového paláce proběhla prezentace nového obojživelného vozidla AKVA 1 s jasnými rysy Mercedes – Benz Sprinter od výrobce ENJOY TECH LIMITED. Na vozidle je použito mnoho technických inovací, které naše společnost vyvinula a úspěšně aplikovala u postaveného prototypu.
Podvozek Mercedes-Benz byl přizpůsoben tak, aby vytvořil lodní trup. Otáčením volantu software rozvažuje vzájemný tah lodních motorů, čímž dochází k směrovému řízení plavidla.
Dalším unikátem jsou servisní víka pod plavidlem, které mají odolnost proti tlaku 8 bar.
Vodotěsná řešení prostupů řízení, kardanu apod. U provedení kabrio používá stropní rám v interiéru s integrovaným osvětlením. Tento designový rám je dalším inovativním prvkem společně s upraveným víkem motoru, upravenou bočnicí a upravenými předními dveřmi.
Novinky:
Mercedes – Benz ATEGO Travel, midibus na podvozku nákladního MB Atego vystavovala společnost BusPlan.
Mercedes - Benz Atego Travel, jedná se o minibus postavený na podvozku nákladního automobilu MB Atego. Výrobce společnost Busplan.
Minibus společnosti Busplan na podvozgu MB Sprinter.
Dále byl k vidění historický autobus ROBUR i u nás dobře známý autobus ze sedmdesátých let vyráběný v NDR
Mezi tradiční vystavovatele nesmíme opomenout slovenskou společnost Rošero-P, s.r.o., která vystavovala dva své minibusy.
Expozice společnosti Rošero-P, s.r.o.