Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Elektrobusy v BB Centru přepravily přes milion pasažérů

arriva logoČeské elektrobusy značky SOR na trase pravidelné linky BB1 a BB2 v pražském BB Centru přepravily již více než jeden milion pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická a od února loňského roku najely elektrobusy téměř 70 tisíc kilometrů. Nasazení elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy  je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

2016 02 01@@5AE 5990@Praha (4)
Elektrobus SOR EBN 9.5 v Praze.

Passerinvest groupProvoz dvou elektrobusů SOR EBN 9.5 byly v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 zahájen v únoru 2016. K dnešnímu dni za svého nepřetržitého fungování přepravily již více než milion cestujících  a najely přes 70 tisíc kilometrů. Elektrobusy mají velmi tichý chod a k dispozici je i zdarma připojení na síť Wi-Fi. Jeden elektrobus ujede denně v průměru 100 km a během 50 jízd přepraví na 1 800 cestujících.

Emobilita„V loňském roce jsme provedli průzkum mezi zaměstnanci firem sídlících v BB Centru, který nám zejména slouží jako zpětná vazba a zároveň jako inspirace pro zlepšení. Z průzkumu vyplynula velká spokojenost s dopravní dostupností. Kyvadlové linky od metra C Budějovická využívá kolem 45 % dotazovaných a nadpoloviční většina z nich velmi uvítala zařazení elektrobusů do provozu. Zejména se objevovala kladná hodnocení jejich tichého chodu, čistého prostředí a šetrnosti k životnímu prostředí,“ uvádí Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP.

2016 02 01@@5AE 5990@Interiér
Interiér elektrobusu SOR EBN 9.5.

„Těší nás jednak velký zájem cestující veřejnosti o elektrobusy na Praze 4 a také skutečnost, že přímo v lokalitě působnosti naší firmy můžeme propagovat elektromobilitu a jít tak příkladem i dalším firmám. Jde o logickou součást našich aktivit v oblasti rozvoje čisté mobility, kdy už více než 7 let cíleně vytváříme podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě v ČR. Momentálně nabízíme nejen více než 85 veřejných dobíjecích stanic, z toho 35 rychlodobíjecích, ale i řadu navazujících služeb,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.

„Oba elektrobusy najely dohromady už 70 865 kilometrů, mezi BB Centrem a Budějovickou jezdí každý pracovní den od rána do večera. Mile nás překvapují svou spolehlivostí i výdrží baterií, nemůžeme si na ně ani v nejmenším stěžovat. Pořídit je pro tyto linky, které každý den převezou stovky návštěvníků BB Centra, bylo rozhodně správným krokem,“ říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka.

Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice je elektromobilita a digitalizace jedním ze základních kamenů rozvoje tuzemského automobilového průmyslu. Memorandum bylo nedávno podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení AutoSAP (za účasti Skupiny ČEZ).

Víte že…

  • Aku baterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půl vteřinu?
  • po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
  • samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je Wi-Fi pokrytí.

Zdroj: Tisková zpráva společností ARRIVA CITY s.r.o., PASSERINVEST GROUP, a. s. a Elektromobilita ČEZ

Nové fotografie

červenec 2018
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Poslední příspěvky:
  14.7.2018 05:41
Nedávno Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zakoupil 1. prototyp elektrobusu Ekova Electric 12. Ten pokud si dobře pamatujete byl od výroby opatřen modro-oranžovo-bílým lakem (schéma DPO). DPO se rozhodl tento vůz přelakovat do nových firemních barev, tak jak jej můžete vidět na přiložené fotografii. Vůz byl vyfotografovan v areálu garáží Hranečník. (14.7.2018) Foto: Martin Plačko

  9.7.2018 09:40
Nové ostravské minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7305 a 7306, vyfotografované v garážích Hranečník. (4.7.2018)

  9.7.2018 08:57
Obnova maxi a mini busů v Ostravě - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  9.7.2018 08:26
Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12? - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  8.7.2018 06:49
Vážení návštěvníci stránek, omlouváme se za další neaktivitu na našem webu, ale již během dnešního dne se můžete těšit na nové nebo aktualizované články...jmenujme například Czech Raildays 2018, Rekonstrukce obratiště Klášterského, Odkoupení předváděcího elektrobusu Ekova Electron 12 a další články.... Na přiložené fotografii můžete vidět ,,krátké" Karosy B 952 E a jednu C 954, které byly vyfotografovány v garážích Hranečník. Po dodávce nových 40 autobusů Solaris Urbino 12 CNG budou všechny,,krátké" Karosy vyřazeny. Foto: Martin Plačko

  3.7.2018 21:18
Do ostravských garáží Hranečník byly dodány další dva minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7305 a 7306 a jeden kloubový autobus Solaris Urbino 18 CNG IV. generace ev. č. 7866. Foto: Martin Plačko

  3.7.2018 09:16
Další nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18 CNG IV. generace pro Dopravní podnik Ostrava a.s., vyfotografované v garážích Poruba. (2.6.2018)

  1.7.2018 00:33
Další ostravský minibus Dekstra Bus Daily LE 37 CNG, vyfotografovaný před společností Kar group a.s., ještě před dodáním DPO. Tato společnost vyhrála výběrové řízení na dodávku 3 ks těchto minibusů do Ostravy. (30.6.2018)

Jste zde: