Dopravní podnik Karlovy Vary (DPKV) má nové webové stránky a logo. Web zůstává na zavedené internetové adrese www.dpkv.cz, ale cestující budou moci mnohem pohodlněji a rychleji vyhledávat potřebné dopravní informace, a to i z mobilních telefonů. Logo se mění po dlouhých 17 letech. Nová korporátní identita bude cestujícím poprvé představena v kampani na podporu bezkontaktního placení ve vozidlech MHD, kterou dopravní podnik připravil ve spolupráci se svými partnery, společnostmi Mastercard a ČSOB. Uvedené novinky patří mezi další slibované kroky dopravního podniku směrem ke zvyšování kvality veřejné služby směrem k cestujícím.
První vůz osazený novým korporátním lakem a novým logem DPKV se stal kloubový autobus Iveco Urbanway 18 M ev. č 437, kde při DOD byl slavnostně v tomto novém schématu představen.
“Po Varech jezdi na platební kartTY, TY i TY”. DPKV tímto sloganem startuje od 30. září novou komunikační kampaň zaměřenou na podporu nákupu jízdních dokladů ve vozidlech MHD pomocí bezkontaktní platební karty. Řešení představené dopravcem letos v dubnu si ve vozidlech DPKV získává stale vice zákazníků. “Každý měsíc zaznamenáváme nárůst počtu prodaných jízdních dokladů. Možnost úhrady jízdného platební kartou mají naši cestující od dubna letošního roku a pokud porovnáme prodané jízdné v květnu a srpnu, tak byl nárůst o více než 100%” říká Lukáš Siřínek, místopředseda představenstva DPKV pověřený řízením společnosti.
“Platba platební kartou ve veřejné dopravě se v České republice pomalu stává běžným standardem. Cestující oceňují především rychlost, pohodlnost a bezpečnost těchto řešení” dodává Petr Zlámalík, odborník týmu Mastercard Advisors se zaměřením na dopravu a Smart Cities. “Dopravní podnik v Karlových Varech je úspěšným příkladem dopravce, který je otevřen moderním technologiím, díky kterým zvyšuje kvalitu svých služeb pro cestující” doplňuje Jan Klepiš, Innovative leader ČSOB se specializací na Smart Cities a mobilitu.
Pro komunikační kampaň byla aktualizace korporátních prvků společnosti, včetně loga, nutností. “Dosavadní logo dopravního podniku pochází z roku 1998 a již neodpovídalo běžným standardům ve veřejné dopravě v České republice. Současně by se nedalo využít při přípravě komunikační kampaně,” dodává Lukáš Siřínek. DPKV se tak řadí k dopravcům v Plzni, Ostravě, Opavě nebo Českých Budějovicích, kteří v posledních letech představily nová loga.
Vedle těchto novinek připravil DPKV i kompletně nové webové stránky, které odráží současné trendy v digitální komunikaci dopravců vůči cestující veřejnosti. “Jde o další dárek pro naše cestující. Mezi hlavní devizi nových stránek bude vylepšené vyhledávání dopravního spojení a optimalizace stránek pro mobilní telefony tak, aby se stránka www.dpkv.cz stala každodenním společníkem na cestách po Varech,” poukázal Siřínek.
Iveco Urbanway 18 M ev. č. 437 s novým korporátním lakem a novým logem DPKV byl vyfotografován na zastávce Dolní nádraží.
Vysvětlení logotypu, korporátní grafiky a webu
Logotyp:
Při výběru barev jsme se vymezili od červené a žluté barvy, které jsou v tomto segmentu nejen příliš zprofanované a zastaralé, ale svou podstatou evokují spíš varování, nebo příkaz. Stůj! Pozor! Což se neslučuje s filosofií ekologické, nové, čerstvé, otevřené cesty, kterou jsme se vydali.
Barevnost nového loga DPKV vychází především z reálných barev krajiny, kde je DPKV situováno a kterou naše klienty vozíme.
"Jasné, zářivé, svěží, mladé, přírodní, ekologické"
Zelená barva znázorňuje přírodu kterou jsou cesty v K.V. obklopeny a protkány, zároveň tvoří odkaz na ekologii a v kombinaci s šipkou znázorňuje zelený, čistý pohyb, ekologickou dopravu s ohledem na životní prostředí našeho kraje.
Modrá barva podobně jako zelená vychází z panoramat K.V. jejichž neodmyslitelnou součástí je horizont uzavírající obloha.Zároveň odkazuje na vodu, prameny, řeky a přírodu bez ekologického zatížení.
Šedá barva v podvalu loga znázorňuje silnice, cesty a technickou část společnosti jejíž název opisuje.
Tvarosloví logotypu tvořené zelenou šipkou směřující doprava, opisuje pohyb a zároveň jakousi přesmyčkou tvoří slovo "doprava", vniká do prostoru samotného logotypu a ukazuje směr. Vybízí k pohybu který je přímo spojen s Dopravním podnikem Karlovy Vary. Zkratka DPKV je dále podtržena rozepsaným názvem společnosti, který celý logotyp uzavírá a usazuje jakoby na cestu.
Korporát:
Korporátní grafické prvky používané v mediální komunikaci přímo vycházejí z barevnosti a tvaru logotypu. Nosným, stěžejním grafickým prvkem je šipka - směr, cesta, doprava, pohyb - která je používána jako solitérní blok pro Hlavní sdělení (Headline), jako součást kompozice šipek v různých směrech používaných jako dekorační, doplňující prvek, ale i v textu jako ukazatel významu, nebo označení.
Univerzálnost grafických prvků nám dovoluje hravou, ale zároveň jasnou a profesionální formou zjednodušit a projasnit komunikaci s našimi zákazníky.
Web:
Nové webové stránky jsou koncipovány především pro zákazníka jako uživatele a potenciálního cestujícího po Karlových Varech.
Obsahují tedy primárně funkci vyhledávání spojů, která je pro uživatele ta nejdůležitější. Web byl navržen s ohledem na maximální přehlednost a rychlou, intuitivní navigaci, zaměřenou na informace které uživatel nejčastěji hledá a potřebuje.
Zdroj: Tisková zpráva Dopravního podniku Karlovy Vary a.s.