Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Mercedes-Benz CapaCity L opět v Praze

DPP2Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude testovat další velkokapacitní autobus, a to po dobu zhruba čtyř měsíců na trase linky č. 119 mezi Nádražím Veleslavín a Letištěm Václava Havla. Do provozu bude zařazen na přelomu srpna a září. Bude se jednat o prezentační a zkušební provoz, který souvisí s dlouhodobým cílem posílit kapacitu přepravy cestujících na pražské letiště.

FOTO
Mercedes-Benz CapaCity L opět v Praze, Foto: DPP

Autobus Mercedes-Benz CapaCity L v pětidvéřovém provedení umožňuje urychlení pohybu cestujících na mimořádně vytížených trasách. Tento velkokapacitní autobus měří téměř 21 metrů, čímž překonává českými předpisy danou maximální délku 18,75 metrů. Prezentační režim provozu na určené trase linky č. 119 je umožněn díky dočasně udělené výjimce.

Na pronájmu tohoto vozu se dohodl DPP s obchodním zastoupením výrobce v ČR. Shodný autobus byl již zapůjčen na krátké prezentační a zkušební jízdy v loňském roce, ale nebylo možné ho nasadit do běžného provozu s cestujícími, neboť neměl české registrační značky.

„Počet cestujících na Letišti Václava Havla neustále roste a tím i počet cestujících, kteří se potřebují dostat do centra a z centra města prostřednictvím autobusů. Zkracování intervalů autobusové dopravy však už není z technických důvodů možné, a proto vidím potenciál uspokojit tu narůstající poptávku právě vysokokapacitními autobusy,“ řekla Adriana Krnáčová, pražská primátorka.

FOTO 2
Mercedes-Benz CapaCity L opět v Praze, Foto: DPP

„Velkokapacitní autobusy jsou do doby dokončení rychlodráhy na letiště dobrou cestou, jak s jedním vozem obsloužit dostatečné množství návštěvníků Prahy. Je to komfortní způsob cestování a osobně jsem zvědavý, který z velkokapacitních autobusů nakonec bude nejlépe vyhovovat potřebám DPP na této trase,“ uvedl Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.

„Plníme úkol Rady hlavního města Prahy při řešení kapacitních problémů na lince č. 119. Jako operátor této tak důležité linky musíme mít jasno, jaké parametry zvolíme pro budoucí pořízení a provoz velkokapacitních autobusů. Proto jsme se rozhodli otestovat autobus v pilotním provozu,“ uvedl Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.

Cílem aktuálních zkoušek je provoz v obdobném režimu jako v případě autobusu VanHool. Testováním dalšího velkokapacitního autobusu s cestujícími DPP získá nová provozní data a zkušenosti, které budou využity při rozhodování o dalším postupu řešení dopravní obsluhy pražského letiště.

2017 09 21@5999@6AK 5707@Terminál 1
Mercedes-Benz CapaCity L vyfotografovaný na zastávce Terminál 1.

Tento model je nízkopodlažní po celé délce prostoru, čímž umožňuje lepší přístupnost a bezpečný pohyb uvnitř vozu i cestujícím s omezenou schopností pohybu. Komfort cestujících zvyšuje také klimatizace autobusu, zajišťující efektivní proudění čerstvého vzduchu.

5999 - 6AK 57...
5999 - 6AK 57...
5999 - 6AK 57...
5999 - 6AK 57...

Fotografie č. 1 - 2: Mercedes-Benz CapaCity L ev. č. 5999 v Praze.
Fotografie č. 3: Pracoviště řidiče autobusu Mercedes-Benz CapaCity L ev. č. 5999.
Fotografie č. 4: Interiér autobusu Mercedes-Benz CapaCity L ev. č. 5999.

Základní technické parametry autobusu:

Typ: Mercedes-Benz 628.05 CapaCity L
Výrobce: EvoBus GmbH, Německo
Délka: 20 995 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 350 mm
Celková hmotnost: 32 000 kg
Pohotovostní hmotnost: 19 110 kg

Motor: Mercedes-Benz OM 470, vznětový šestiválec
Emisní norma: EURO VI
Objem válců: 10 677 cm3
Maximální výkon: 265 kW při 1 800 ot.min-1
Převodovka: ZF EcoLife, automatická šestistupňová

Zdroj: Tisková zpráva společnosti Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s.

Aktualizováno 9. 10. 2017 10:50

Dopravní podnik hlavního města Prahy a.s.

Nové fotografie

září 2018
Po 3101724
Út 4111825
St 5121926
Čt 6132027
 7142128
So18152229
Ne29162330
Poslední příspěvky:
  22.9.2018 06:19
Fotogalerie - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  21.9.2018 17:36
Dnes poprvé zasáhl do provozu na dělenou směnu 21/5 elektrobus Ekova Electron 12 (ev. č. 5007), dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. Vůz odjel ranní část směny bez problému, ovšem odpolední část nedokončil a hned po prvním kole byl nahrazen jiným autobusem. Baterie by neměly klesnout pod 30 %, na odpolední díl směny byl vůz nabit na 70 %, při použití klimatizace však kapacita baterie velice rychle klesla. Myslíme si, že baterie by se neměla až takto rapidně vybíjet.

  19.9.2018 12:54
Železnice uprostřed přistávací plochy. Letištěm na Novém Zélandu projíždí několikrát denně vlak

>> Přejít na odkaz

  15.9.2018 19:38
Připravujeme pro Vás články o dodání nového typu tramvaje EVO1 do Olomouce, článek o Dni otevřených dveří v Dopravném podniku mesta Žiliny s.r.o. a také další aktualizace článků. Bohužel jen čas je proti nám :( Děkujeme za vaši důvěru v náš web. Tým MHD Živě.
  15.9.2018 11:07
Jelikož to máme za humny, vypravili jsme se pro Vás na Den otevřených dveří do Dopravného podniku mesta Žiliny. V nejbližší době se tedy můžete těšit na malý článek na našem webu. Foto: Martin Plačko

  15.9.2018 09:19
Tramvaje, dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. odstavené před vozovnou Moravská Ostrava (Vozovna Křivá). (30.5.2018) Foto: Martin Plačko

  14.9.2018 10:09
A kdo to má do Králova Dvora daleko může tuto sobotu navštívit Den otevřených dveří v Teplicích.

Jste zde: