Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava připravuje nákup dalších plynových autobusů

dpoDopravní podnik Ostrava a. s. se chystá nakoupit čtyřicet nových jednočlánkových autobusů na CNG, to lze usoudit z věstníku veřejných zakázek, kde se objevila nová zakázka s titulem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních jednočlánkových autobusů na CNG pohon“, které poptává dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s.

Autobusy by měly být 100% nízkopodlažní a dopravce předpokládá, že část z celkové hodnoty této zakázky bude uhrazena z prostředků Evropské unie, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP)Nízkoemisní a bezemisní vozidla. Předpokládaný termín ukončení zakázky (dodávek vozidel) je do konce roku 2019. Zadavatel před samotným zahájením zadávacího řízení vedl předběžné tržní konzultace na veletrhu Czechbus 2016 s dodavateli:
EVOBUS Česká republika s.r.o., IVECO Czech Republic a.s., KAR group a.s., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., SCANIA CZECH REPUBLIC s.r.o., SOLARIS CZECH spol. s r.o.,SOR Libchavy spol. s r.o. a VOLVO Group Czech Republic, s.r.o. Poslední jmenovaný výrobce však již výrobu CNG autobusů ukončuje.

  Kritéria hodnocení Váha hodnotícího kritéria
1 Nabídková cena 70 %
2 Hospodárnost provozu 20 %
3 Výhodnost servisních podmínek 5 %
4 Vybrané technické parametry 5 %

Z detailu zakázky je pak možné dovědět se i některá specifika, která Dopravní podnik Ostrava a.s. požaduje:

  • pohon CNG
  • Minimální dojezd být měl být 500 km na jedno naplnění CNG na normovanou hodnotu 200 barů při 15°C
  • rozměry v rozmezí: délka 11 až 12,5 m, šířka 2,45 až 2,55 m a výšky maximálně 3,40 m
  • maximální rychlost vozidla minimálně 80 km/h
  • Autobusy by měly být vybaveny trojími dveřmi, jejich minimální šířka musí být 1200 mm, jedny z dveří však mohou být užší, avšak minimálně 800 mm.
  • Celková kapacita vozu by měla být minimálně 80 cestujících, z toho minimálně 20 sedících.
  • Vozidla by měla být vybavena místy pro invalidní vozík nebo kočárek.
  • Otevírání střešních oken by mělo být elektricky z prostoru stanoviště řidiče. (Jde o reakci na nezdařenou dodávku 105 CNG autobusů, kde bylo instalováno manuální otevírání těchto střešních oken.)
  • Novinkou pro cestující je celovozová klimatizace a dobíjecí USB přípojky a také příprava na budoucí připojení Wi-Fi.
  • Vozidla budou vybavena kamerovým systémem.

Tím to nákupem nových vozidel by mělo nejspíš dojít k vyřazení všech standardních Karos v DP Ostrava. 

Další informace k této zakázce naleznete zde.

Zdroj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Nové fotografie

září 2017
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne3101724 
Poslední příspěvky:
  19.9.2017 08:49
Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj? - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  19.9.2017 07:17
Rekonstrukce tramvajového mostu v Ostravě-Jihu - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  18.9.2017 20:40
VÝLUKY NA LINKÁCH č. 6, 7, 11, 15, 17 (s vlivem na linky č. 2, 10 a X)

>> Přejít na odkaz

  18.9.2017 09:37
SOR BNG 10.5 (ev. č. 632) dopravce ČSAD Frýdek-Místek a.s. projíždí ulicí Ostravská ve Frýdku-Místku. (7.9.2017)

  18.9.2017 09:28
Fotogalerie - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

Jste zde: