Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava připravuje nákup dalších plynových autobusů

dpoDopravní podnik Ostrava a. s. se chystá nakoupit čtyřicet nových jednočlánkových autobusů na CNG, to lze usoudit z věstníku veřejných zakázek, kde se objevila nová zakázka s titulem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních jednočlánkových autobusů na CNG pohon“, které poptává dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s.

Autobusy by měly být 100% nízkopodlažní a dopravce předpokládá, že část z celkové hodnoty této zakázky bude uhrazena z prostředků Evropské unie, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP)Nízkoemisní a bezemisní vozidla. Předpokládaný termín ukončení zakázky (dodávek vozidel) je do konce roku 2019. Zadavatel před samotným zahájením zadávacího řízení vedl předběžné tržní konzultace na veletrhu Czechbus 2016 s dodavateli:
EVOBUS Česká republika s.r.o., IVECO Czech Republic a.s., KAR group a.s., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., SCANIA CZECH REPUBLIC s.r.o., SOLARIS CZECH spol. s r.o.,SOR Libchavy spol. s r.o. a VOLVO Group Czech Republic, s.r.o. Poslední jmenovaný výrobce však již výrobu CNG autobusů ukončuje.

  Kritéria hodnocení Váha hodnotícího kritéria
1 Nabídková cena 70 %
2 Hospodárnost provozu 20 %
3 Výhodnost servisních podmínek 5 %
4 Vybrané technické parametry 5 %

Z detailu zakázky je pak možné dovědět se i některá specifika, která Dopravní podnik Ostrava a.s. požaduje:

  • pohon CNG
  • Minimální dojezd být měl být 500 km na jedno naplnění CNG na normovanou hodnotu 200 barů při 15°C
  • rozměry v rozmezí: délka 11 až 12,5 m, šířka 2,45 až 2,55 m a výšky maximálně 3,40 m
  • maximální rychlost vozidla minimálně 80 km/h
  • Autobusy by měly být vybaveny trojími dveřmi, jejich minimální šířka musí být 1200 mm, jedny z dveří však mohou být užší, avšak minimálně 800 mm.
  • Celková kapacita vozu by měla být minimálně 80 cestujících, z toho minimálně 20 sedících.
  • Vozidla by měla být vybavena místy pro invalidní vozík nebo kočárek.
  • Otevírání střešních oken by mělo být elektricky z prostoru stanoviště řidiče. (Jde o reakci na nezdařenou dodávku 105 CNG autobusů, kde bylo instalováno manuální otevírání těchto střešních oken.)
  • Novinkou pro cestující je celovozová klimatizace a dobíjecí USB přípojky a také příprava na budoucí připojení Wi-Fi.
  • Vozidla budou vybavena kamerovým systémem.

Tím to nákupem nových vozidel by mělo nejspíš dojít k vyřazení všech standardních Karos v DP Ostrava. 

Další informace k této zakázce naleznete zde.

Dodavatel nových autobusů
Dne 9. ledna 2018 na svém profilu zadavatele Dopravní podnik Ostrava a.s. zveřejnil smlouvu na dodávku 40 nových nízkopodlažních autobusů s pohonem na CNG. Smlouva na dodávku nových autobusů byla podepsána s polským výrobcem Solaris Bus & Coach S.A.

Solaris do Ostravy tedy dodá 40 nízkopodlažních 12 metrových autobusů s pohonem na CNG. Jedná se o vozy Solaris Urbino 12 CNG, tedy o vozy "čtvrté generace" neboli obchodně nazývané New Urbino.

Solaris1
Nové autobusy Solaris Urbino 12 CNG s novým barevným schématem pro Ostravu (Zdroj: DPO)

Novinkou oproti dříve dodaným vozidlům Solaris do Ostravy bude určitě celovozová klimatizace a také použití palubní desky od výrobce VDO. Dále vozy budou vybaveny kamerovým systémem u 2. a 3. dveří a také v interiéru vozidla. Autobusy budou také opatřeny již novým barevným schématem. Nové autobusy by měli být dodávany po 5 - 6 kusek do září 2018.

Palubka Solaris
Palubní deska VDO v nových autobusech Solaris Urbino 12 CNG pro Ostravu (Zdroj: DPO).

Zdroj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Aktualizováno 15. 1. 2018 12:54

Nové fotografie

duben 2018
Po 29162330
Út 3101724 
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Poslední příspěvky:
  26.4.2018 19:42
Autobusy Solaris Urbino 15 RZ 4T3 8242 a 4T5 8977 dopravce Letiště Ostrava a.s. Autobusy byly vyfotografovány před odbavovací halou Letiště Leoše Janáčka Ostrava. (12.4.2018)

  26.4.2018 09:33
Již dnes se na našem webu můžete těšit na krátký článek věnovaný autobusům na Letišti Leoše Janáčka Ostrava.
  23.4.2018 15:20
Dopravní podnik hl. m. Prahy (dále jen DPP) uzavřel smlouvu na dodávku 300 autobusů standardní délky 12 metrů se společností SOR Libchavy spol. s r.o. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který šetřil stížnost neuspěšného uchazeče společnosti Iveco Czech Republic a.s. tuto stížnost zamítl. Iveco Czech Republic a.s. si stěžovala na zadávací podminky soutěže a na vyloučení z této soutěže. ÚOHS tedy zrušil předběžné opatření neuzavřít smlouvu, a to z důvodu, že DPP neporušil zákon o veřejných zakázkách. Ilustrační fotografie pražského autobusu SOR CITY NB 12.

  23.4.2018 13:55
Dopravní podnik Ostrava se chystá nakoupit nové tramvaje a autobusy - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  23.4.2018 12:42
Video zachycuje pomalé sjíždění tramvaje Stadler Tango NF2 nOVA z návěsu kamionu na koleje v martinovských dílnách.
  23.4.2018 10:17
Vyložení nové ostravské tramvaje Stadler Tango NF2, které probíhalo od 8 hodiny ranní až do 12 hodiny v prostorách ÚD v Martinově. Další fotografie přineseme v zítřejších ranních hodinách v aktualizovaném článku na našem webu. (23.4.2018)

  23.4.2018 06:46
Dnes bude asi přestadlerováno :D Zadní čelo nové tramvaje Stadler Tango NF2 pro Ostravu. Jak se Vám líbí? Foto: Martin Plačko

  23.4.2018 06:19
Jsme u toho! Právě probíhá vyložení prvni ostravské tramvaje Stadler Tango NF2 v areálu ústředních dílen v Ostravě-Martinově. Další fotografie přineseme během dopoledne v aktualizovaném článku. Foto: Martin Plačko

  23.4.2018 05:43
Parciální trolejbus Škoda 30 Tr SOR, který byl zapůjčen DP hl. m. Prahy a.s. byl již osazen informačním a odbavovacím systémem a od dnešního dne jej bude jej možné vídat při zkušebních jízdách v Praze. Foceno v areálu pražských garáží Klíčov. (22.4.2018)

Jste zde: