Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

První pražské bezplatné elektrobusy mají najeto 60 tisíc kilometrů

arriva dbcompanyČeské elektrobusy značky SOR provozované na trase pravidelné pražské linky BB1 a BB2 dnes pokořily hranici 60 tisíc naježděných kilometrů. Spoje na linkách mezi multifunkčním areálem BB Centrum se stanicí metra Budějovická dosud přepravily téměř 800 tisíc pasažérů. Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

2016 02 03@@5AE 5685@Praha
Elektrobusy SOR EBN 9.5 nasazené na linky BB1 a BB2.

Passerinvest groupElektrobusy SOR EBN 9.5 byly nasazeny do provozu v únoru 2016. Autobusy dlouhé 9,79 a široké 2,5 metru mají speciální odlehčenou karoserii, dvojici dveří a s cestujícími jsou schopny na jedno nabití ujet až 150 kilometrů.

EmobilitaKaždé z vozidel najezdí denně v průměru 100 km, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně 3 600 osob. Z nedávného průzkumu společnosti PASSERINVEST GROUP mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných. Nadpoloviční většina dotazovaných uvítala zařazení dvojice elektrobusů do pravidelného provozu, oceňuje jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.

V praktickém provozu se dokonce ukázalo, že elektrobusy jsou tišší než trolejbusy, protože v jejich interiéru není slyšet zvuk trolejí. Při brzdění nebo jízdě z kopce navíc elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie. Dobré jízdní vlastnosti si vozy udržují po celý rok, stabilitě např. v zimním období při sněhu nebo náledí pomáhá zatížení zadní nápravy těžkými bateriemi.

Víte že…

  • akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
  • po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
  • samozřejmostí v elektrobusech v BB Centru je wifi pokrytí.
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půlvteřinu?

Zdroj: Tisková zpráva společností ARRIVA CITY s.r.o., PASSERINVEST GROUP, a. s. a Elektromobilita ČEZ

Nové fotografie

leden 2018
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 

Probíhající výluky

Dopravní podnik Ostrava a.s.
Poslední příspěvky:
  22.1.2018 10:56
Zaměstnanecké spoje vyčkávají na svůj pravidelný odjezd po nastoupení zaměstnanců po ranní směně na autobusovém nádraží u společnosti KIA Motors Slovakia s.r.o. (22.9.2017)

  21.1.2018 16:09
1.4.2010 - jedna z autobusáku ... :-)

  21.1.2018 16:06
1.4.2010 :-)

  20.1.2018 10:20
VIDEO: Mladý řidič nepřežil na Karvinsku srážku s autobusem

>> Přejít na odkaz

  19.1.2018 14:49
Autobusy Ikarus 280.70E (ev. č. 054 a 059), dopravce MZK w w Bielsku-Białej. Autobusy byly vyfotografovány v garážích MZK. (18.1.2018)

  19.1.2018 12:12
Píše se rok 2018 a autobus Ikarus 280.70E (ev. č. 058), dopravce MZK w Bielsku-Białej odjíždí ze zastávky Gościnna Działki. (18.1.2018) V brzkých dnech budou na našem webu přibývat nové fotografie tohoto dopravce.
  19.1.2018 09:07
Stávka brněnských řidičů MHD zažehnána, přidají jim čtyři tisíce měsíčně - iDNES.cz

>> Přejít na odkaz

  18.1.2018 17:45
Další nový parciální trolejbus Škoda 26 Tr Solaris míří do Ostravy. Trolejbus byl vyfotografován na dálničním odpočívadle Devět Křížů. (18.1.2018)

Jste zde: