Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

První pražské bezplatné elektrobusy mají najeto 60 tisíc kilometrů

arriva dbcompanyČeské elektrobusy značky SOR provozované na trase pravidelné pražské linky BB1 a BB2 dnes pokořily hranici 60 tisíc naježděných kilometrů. Spoje na linkách mezi multifunkčním areálem BB Centrum se stanicí metra Budějovická dosud přepravily téměř 800 tisíc pasažérů. Nasazení prvních bezplatných elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.

2016 02 03@@5AE 5685@Praha
Elektrobusy SOR EBN 9.5 nasazené na linky BB1 a BB2.

Passerinvest groupElektrobusy SOR EBN 9.5 byly nasazeny do provozu v únoru 2016. Autobusy dlouhé 9,79 a široké 2,5 metru mají speciální odlehčenou karoserii, dvojici dveří a s cestujícími jsou schopny na jedno nabití ujet až 150 kilometrů.

EmobilitaKaždé z vozidel najezdí denně v průměru 100 km, a zvládne tak zhruba 50 jízd. Elektrobus pojme až 73 pasažérů a obě vozidla přepraví za den přibližně 3 600 osob. Z nedávného průzkumu společnosti PASSERINVEST GROUP mezi zaměstnanci BB Centra vyplývá, že kyvadlové linky využívá 45 % dotazovaných. Nadpoloviční většina dotazovaných uvítala zařazení dvojice elektrobusů do pravidelného provozu, oceňuje jejich šetrnost k životnímu prostředí a je spokojena s jejich tichým chodem a čistším prostředím.

V praktickém provozu se dokonce ukázalo, že elektrobusy jsou tišší než trolejbusy, protože v jejich interiéru není slyšet zvuk trolejí. Při brzdění nebo jízdě z kopce navíc elektrobus o výkonu 120 kW rekuperuje a dobíjí touto energií vlastní baterie. Dobré jízdní vlastnosti si vozy udržují po celý rok, stabilitě např. v zimním období při sněhu nebo náledí pomáhá zatížení zadní nápravy těžkými bateriemi.

Víte že…

  • akubaterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
  • po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
  • samozřejmostí v elektrobusech v BB Centru je wifi pokrytí.
  • energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půlvteřinu?

Zdroj: Tisková zpráva společností ARRIVA CITY s.r.o., PASSERINVEST GROUP, a. s. a Elektromobilita ČEZ

Nové fotografie

červen 2018
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne3101724 
Poslední příspěvky:
  20.6.2018 06:35
Očekávejte zpoždění na všech linkách závislé trakce v Ostravě z důvodu kratkodobého výpadku elektrického proudu.
  19.6.2018 19:13
Veletrh Czech Raildays 2018 je v plném proudu až do čtvrtka 21. června. Připravujeme pro Vás reportáž v podobě článku, který uveřejnīme na náš web. Na fotografii můžete vidět budoucí ostravský elektrobus Ekova Electron 12 ev. č. 5005 Foto: Martin Plačko

  12.6.2018 18:12
Elektrominibus Rošero First FCLLI Electric ev. č. 5302, dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. poprvé vypravený do provozu s cestujícími opouští nástupní zastávku Petřkovice náměstí. (12.6.2018)

  12.6.2018 17:55
Dodávka nových elektrominibusů - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  10.6.2018 21:15
VIDEO: V Hranicích vzplál elektrobus MHD

>> Přejít na odkaz

  9.6.2018 19:52
Ostravská muzejní noc 2018. Dopravní podnik Ostrava a.s. zpřístupnil svůj depozitář s historickými vozidly, který se nachází v dilnách DPO v Ostravě-Martinově. Další fotografie a krátký článek přineseme během zítřejšího dne. Foto: Martin Plačko

Jste zde: