Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Obnova maxi a mini busů v Ostravě

dpoZ věstníku veřejných zakázek se můžeme dočíst, že DPO plánuje zakoupit nová vozidla z protilehlých kapacitních velikostí. Jedná se o ,,10 kusů nových dvoučlánkových nízkopodlažních autobusů na CNG pohon” a ,,Dodávka 3 ks nových minibusů na pohon CNG”.

Nové článkové autobusy
Nejprve ke kloubovým vozidlům: Je požadován dvoučlánkový 100% nízkopodlažní autobus s pohonem na CNG. Cena této zakázky by měla být 100 miliónu Kč bez DPH. Dopravce předpokládá, že část z této hodnoty bude uhrazena z prostředků Evropské unie a to konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu IROP.

Několik základních specifik z požadavků Dopravního podniku Ostrava a.s.

  • pohon CNG
  • rozměry v rozmezích: délka 17,5 - 19 m, šířka 2,45 - 2,55 m a výšky minimálně 3,4 m
  • maximální rychlost vozidla minimálně 80 km/h
  • Autobusy by měli být vybaveny čtyřmi dveřmi, minimální šířka musí být 1200 mm, jedny z nich ale mohou být užší a to 800 mm.
  • Celková kapacita vozu by měla být minimálně 110 cestujících z toho minimálně 40 sedících.
  • Vozidla budou vybaveny dvěma místy pro invalidní vozík nebo kočárek, jedno místo může být umístěno v zadním článku autobusu.
  • Novinkou pro cestující je celovozová klimatizace a dobíjecí USB přípojky a také příprava na budoucí Wi-Fi.
  • Vozidla budou vybavena kamerovým systémem.

Nové minibusy
Jak již dříve jsme vás informovali DPO zveřejnil v červenci 2016 ve věstníku veřejných zakázek novou zakázku s názvem ,,Dodávka 3 ks nových minibusů 2016”. Minibusy měly být rovněž spolufinancovány Evropskou unií a měly být dodány nejpozději 31. prosince 2016. Ovšem tato zakázka byla zrušena 23. září 2016.

Nyní začátkem měsíce března 2017 se ve věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka na nové minibusy s názvem ,,Dodávka 3 ks nových minibusů na pohon CNG”. Cena této zakázky by měla být 12 miliónu Kč bez DPH. Minibusy by měly být hrazeny z prostředků Evropské unie konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu IROP.

Několik základních specifik z požadavků Dopravního podniku Ostrava a.s.

  • pohon CNG
  • rozměry v rozmezích: délka vozu by měla být 7,5 - 8,5 m, šířka 1,9 - 2,37 m
  • maximalní rychlost vozidla by měla být minimálně 80 km/h
  • Minibus by měl mít dvoje dveře, přičemž jedny by měly být 1000 mm druhé mohou být užší - 750 mm.
  • Celková kapacita vozu by měla být minimálně 22 cestujících z toho minimálně 10 sedících.
  • Sedadla v interiéru by měli být jak již je známe například z minule dodáných autobusů Solaris Urbino 12 CNG a 18 CNG.
  • Novinkou pro cestující je celovozová klimatizace a dobíjecí USB přípojky a také příprava na budoucí Wi-Fi.

Z budoucího uplatnění minibusů víme, že městský obvod Moravská Ostrava a Přívoz by rád obnovil interní obvodouvou linku dříve značenou číslem 99. Bude zajímavé toto sledovat, protože si myslíme, že radnice má nyní k dispozici data, kam typičtí uživatelé této linky potřebují jezdit a snad jim trasu uzpůsobí. Tyto informace mohli získat i z provozu služby SeniorTaxi neboli osobního vozu, který jezdí na předchozí zavolání za dotovanou cenu a které se jako služba pro občany v důchodovém věku osvědčil už ve více městech.

Dopravce má nyní ve svém provozním stavu celkem 7 minibusů a to již výrazně zastaralé vozy Mercedes-Benz Sprinter 412 D NP v počtu 2 ks ev. č. 7901 a 7902, dále jeden vůz typu Mercedes-Benz Sprinter 412 D BUS ev. č. 7903 a jeden vůz typu Mercedes-Benz Sprinter 411 CDI NP ev. č. 7904. Dále pak také disponuje novějšími minibusy typu Fiat - MAVE CiBus ENA 3Z vozy mají ev. č. 7301 - 7303.

Zdroj: www.vestnikverejnychzakazek.cz

Nové fotografie

květen 2017
Po18152229
Út29162330
St310172431
Čt4111825 
5121926 
So6132027 
Ne7142128 
Poslední příspěvky:
  21.5.2017 20:57
Kvůli dopravní nehodě dvou osobních automobilů v pátek 19. května 2017 došlo k odklonu tramvajových linek. č. 1, 2, 8, 9 a 11 ze zastávky Karolina na konečnou zastávku Výstaviště. Po několika letech byl z důvodu této nehody použit zadní výjezd z vozovny Moravská Ostrava, kde přes ulice Křivá a Valchařská vyjížděly tramvaje dělených kurzů najíždějící na odpolední část dělené směny. Na fotografii můžete vidět soupravu tramvají typu ČKD T3 SUCS (ev. č. 987+963) vyfotografovanou nezvykle na ul. Valchařská.

  18.5.2017 12:36
Na podnět zahraničních studentů na VŠB zařazuje od tohoto pátku Dopravní podnik Ostrava hlášení o konečné stanici Poruba vozovna také v angličtině. Napadnou vás i další místa?
  17.5.2017 09:54
V Česku se chystá výroba obojživelného minibusu, už plave po Slapech - iDNES.cz

>> Přejít na odkaz

  17.5.2017 08:57
Tramvaje typu Škoda-Inekon LTM 10.08 (Astra) v popředí vůz ev. č. 1213, dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. Tramvaje pauzují na terminálu Hranečník.(9.5.2016)

  17.5.2017 08:41
Fotogalerie - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  16.5.2017 12:16
Tramvajová doprava směrem do Ostravy- Výškovic je omezena Z důvodu dopravní nehody tramvaje s osobním automobilem V křižovatce ulic Výškovická x Kosmonautů. Počítejte tedy s komplikacemi v dopravě.
Jste zde: