Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Na mošnovské letiště se svezte vlakem

Na Letiště Leoše Janáčka Ostrava, které se nachází v Mošnově na Novojičínsku mohou od pondělí 13. dubna 2015 cestující nově přijet také vlakem.

13.4.2015 - N...
13.4.2015 - N...
13.4.2015 - N...
13.4.2015 - N...

Nová železniční stanice Mošnov, Ostrava Airport.

První spoj, který vyjel z Bohumína, zastavil ve stanici pojmenované Mošnov, Ostrava Airport krátce před 4.30 hodin. Ostravské letiště je první v republice, které má železniční připojení, slavnostní přestřižení pásky nastalo krátce po 11. hodině po příjezdu osobního vlaku č. 2930. Nové trati požehnal i Msgr Lobkowicz.

 

13.4.2015 - S...
13.4.2015 - S...
13.4.2015 - S...
13.4.2015 - S...

Slavnostního přestřižení pásky se zúčastnil například hejtman Moravskoslezského kraje p. Miroslav Novák nebo Msgr Lobkowicz a další hosté z Českých drah a SŽDC.

Každý den přijede na letiště deset spojů přibližně v dvouhodinovém taktu, s výjimkou neděle, kdy jich jezdí devět. Stejný počet spojů pak jezdí i opačným směrem. Kromě prvních tří ranních spojů z Bohumína do Mošnova a posledních dvou večerních z Mošnova do Bohumína se jedná o přímé vlaky z resp. do Mostů u Jablunkova, zajišťované výhradně kapacitními elektrickými jednotkami CityElefant. Od nového jízdního řádu v prosinci 2015 budou na trať nasazeny nové nízkopodlažní vlaky RegioPanter.

13.4.2015 - N...
13.4.2015 - N...
13.4.2015 - N...
13.4.2015 - N...

Fotografie č. 1 - 3: Souprava CityElefant vypravená na osobním vlaku č. 2930 s příjezdem do stanice Mošnov, Ostrava Airport v 11:03 (13.4 2015).
Fotografie č. 4: Název stanice Mošnov, Ostrava Airport.

Cesta z mošnovského letiště do centra Ostravy trvá zhruba půl hodiny. Zástupci kraje i letiště očekávají, že zpočátku bude největší využití vlaků souviset s velkými akcemi v Moravskoslezském kraji. Jednou z nich je i Mistrovství světa v ledním hokeji, které v Ostravě začne 1.května.

Trať mezi Sedlnicí a letištěm dlouhá 2,9 km byla od 50. let minulého století, kdy vznikla trať mezi Žďárem nad Sázavou a Tišnovem, první novou tratí, která se v České republice vystavěla na „zelené louce“ (nepočítaje přeložky tratí). Přišla na 533 miliónů korun, většinu částky pokryjí evropské dotace. Součástí stavby byl zastřešený terminál, který je spojen krytou chodbou s letištní odbavovací halou.

Kvůli železničnímu napojení letiště musela Správa železniční dopravní cesty rekonstruovat také 5,6 km dlouhou část tratě č. 325 mezi Studénkou, kudy prochází hlavní železniční koridor na Prahu, a Sedlnicí. Tento úsek byl elektrifikován, přibyla výhybna Bartošovice pro zkapacitnění tratě a vznikla také nová zastávka Sedlnice, která nahrazuje původní sedlnickou stanici, která byla přibližně o kilometr dále ve směru od Studénky. Tato část vyšla investora na více než 300 miliónů korun. Majitelem tratě není SŽDC, ale Moravskoslezský kraj.

Všechny fotografie z nové železniční stanice Mošnov, Ostrava Airport.

Aktualizováno 16. 4. 2015 18:10

Jste zde: