V první polovině roku 2018 si obyvatelé Olomouce ,,vydupali" příme spojení Neředína a Nové Ulice, vznikla tak nová linka s označením U. Avšak za 4 roky provozu se ukázalo, že linka není využívaná jak se původně očekávalo. Nyní už tramvaje s označením U v ulicích moravské metropole potkáme jen zřídka.
Linka U v podobě vozu Inekon Trio 2001 ev. č. 207 ve výstupní zastávce Neředín, krematorium.
Na popud obyvatel začal 1. května 2018 zkušební provoz linky spojující stávající konečné stanice městských částí Neředín a Nová Ulice. Název se odvodil od její trasy, která kopírovala tvar písmene U. Před jejím spuštěním neměla žádnou alternativu a cestující tak něměli jinou možnost než přestupovat. Hlavní účel byl tedy vytvořit přímé spojení.
V plném provozu to měl zprvu na starost jediný řidič. "Účko" tak jezdilo každou hodinu od 7:00 do 17:30 a vypraven byl většinou sólo vůz. Za jízdní dobu 19 minut obsloužilo 14 zastávek. Neředín, krematorium - Hřbitovy - U Kovárny - Pražská - Šibeník - Nádraží město - Palackého - Náměstí Hrdinů - Okresní soud - Výstaviště Flora - Wolkerova - Fakultní nemocnice - Pionýrská - Nová Ulice.
Linka U v podobě vozu Inekon Trio 2001 ev. č. 206 ve výstupní zastávce Neředín, krematorium.
Jenže s opravou mostu na Masarykové třídě přišla vlna dlouhých omezení a výluk, a proto byla linka U posílena, aby částečně nahradila ostatní linky. Tríčlánkové tramvaje zvedly kapacitu, přes den jezdily daleko déle a interval se zkrátil na 15 minut.
Po delší analýze provozu a sčítaní cestujících se ale ukázalo, že celou trasu linky U využije minimum lidí a její další provoz tudíž nemá smysl. Výluka, která skončila den před výročím Sametové revoluce, byla jedna z posledních příležitostí se po její trase svézt. Poté už podle radních nebude přímé spojení v bezvýlukovém stavu potřeba. Stále se tedy počítá s jejím použitím při dopravních omezeních.
Linka U v podobě vozu Škoda - Inekon LTM 10.08 (Astra) ev. č. 202 ve smyčce Nová Ulice.
Kdo ví, třeba bude 17. listopad pro olomouckou MHD symbolicky cestou k lepším zítřkům a dočkáme se revitalizace systému vedení linek, modernizace tratí a vozového parku nebo výrazné úpravy jízdích řádů.