Pátek 4. prosince 2020 se do kroniky pražské hromadné dopravy zapíše významnou událostí. Do pravidelného provozu tento den Dopravní podnik hl. města Prahy (dále jen DPP) naposledy nasadil vysokopodlažní autobusy. Tak jako na jiných místech v republice se těmito posledními vozidly staly karosy z produkce vysokomýtského závodu, konkrétně v pražském případě se jednalo o krátké vozy Karosa B 951 E s automatickou převodovkou.
Autobusy Karosa B 951 E v garážích DPP.
Posledního provozního dne se dožilo celkem 16 vozů - autobusy ev. č. 4998 (pův. ev. č. 4068) z roku 2003, 4082, 4089 a 4999 (pův. ev. č. 4087) z roku 2004 a dále 4106, 4108, 4109, 4115-4119, 4126, 4127, 4137 a 4138 z roku 2006. Nutno však dodat, že oba přečíslované vozy ve stavu provozních zůstanou a ani se páteční rozlučkové akce neúčastní. Jejich dalším působištěm budou totiž vybraná víkendová retropořadí na lince 213.
Poslední provozní den autobusů Karosa B 951 E u DPP. Na fotografii vidíte vůz ev. č. 4116.
Ostatní nepřečíslované vozy byly v pátek nasazeny na vybraných spojích linek č. 103, 123, 162, 165, 169, 175, 182, 185, 191 a 225.
Autobus Karosa B 951 E ev. č. 4099 přijíždí do zastávky Petřiny.
Jedinými linkami provozovanými DPP, kde bude od soboty (5. prosince 2020) možné potkat jiný než nízkopodlažní autobus tak bude již zmíněná linka č. 213, kde budou ve víkendovém provozu krátké karosy ev. č. 4998 a 4999, a také linka č. 180, na které je také jedno víkendové pořadí vyhrazeno jako retro pro kloubové Karosy B 961 E ev. č. 6379 a 6380.
Autobus Karosa B 951 E ev. č. 4047, vyfotografovaný na odstavné ploše Bořislavka.
Historické autobus DPP vystavené na veletrhu Czechbus 2019 - Karosa B 961 a Karosa B 731.