Již nějaký měsíc se v ulicích Mariánských Lázní prohání nové trolejbusy Škoda 30 Tr s karoserií SOR, které v ulicích vystřídaly původní trolejbusy Škoda 24 Tr. Po zprovoznění nových trolejbusů bylo v plánu úplné vyřazení starších vozů Škoda 24 Tr. Ovšem díky rekonstrukci ul. Chebské dostalo pár vozů ještě krátkou šanci na provoz.
Trolejbus Škoda 24 Tr Citelis 1A ev. č. 54, vyfotografovaný na konečné zastávce City service.
Dopravce MĚSTSKÁ DOPRAVA Mariánské Lázně s.r.o. nedisponoval doposud žádným historickým vozem, což se podařilo změnit místnímu řidiči Petru Faměrovi a dalším trolejbusovým nadšencům, kteří velkou měrou přispěli k prosazení toho, aby si jeden z dosluhujících vozů dopravce ponechal. Nakonec byl vybrán vůz Škoda 24 Tr ev. č. 54, který měl najeto nejméně kilometrů, a to z důvodu delšího odstavení a následné opravy po vážné nehodě u Nádraží.
Trolejbus Škoda 24 Tr Citelis 1A ev. č. 54 v ulicích Mariánských Lázní.
Z pravidelného provozu byl zmíněný trolejbus sice odstaven 13. února 2020, ale mezitím došlo k rozhodnutí, že právě tento zůstane do budoucna jako muzejní. V průběhu léta byl do něj proto z vozu ev. č. 53 doplněn dieselagregát a 12. srpna vyjel zkušebně s cestujícími na linku č. 5, kde byl otestován za plného provozu nejen pod elektrickým vedením, ale právě i při používání nově namontovaného dieselagregátu.
Po týdenním odstraňování nedostatků pak vyjel trolejbus dne 26. srpna 2020 na linku č. 6, kam je od té doby pravidelně nasazován, neboť se na ní díky rekonstrukci ulice Chebské částečně využívá dieselagregát. Po ukončení této rekonstrukce by měl vůz vyjíždět na linku již jen sporadicky. V plánu je vypravení maximálně jednou týdně na dělenou směnu.
Trolejbus Škoda 24 Tr Citelis 1A ev. č. 54 v ulicích Mariánských Lázní.
Osud dalších vozu Škoda 24 Tr
Zbylé mariánskolázeňské trolejbusy Škoda 24 Tr (ev. č. 51, 52, 53, 55, 56, 57) byly nabídnuty k odprodeji. Vozy ev. č. 55, 56 a 57 zakoupil spolu se dvěma trolejbusy Škoda 24 Tr z Plzně (ev. č. 498 a 503) dopravce z bulharského města Chaskovo, a to za částku 150 000 bulharských lev, což je v přepočtu více než 2 mil. Kč. Prodej dalších dvou vozů ev. č. 52 a 53 je momentálně v jednání. Patrně nejzajímavějším z vozů nabídnutých k prodeji je prototyp s ev. č 51, který má karoserii Citybus - oficiálně však o něj zatím žádné muzeum ani jiný dopravce zájem neprojevil, což je jistě škoda a věřme, že se to nakonec ještě změní.
Odstavené trolejbusy Škoda 24 Tr v bývaléím areálu ČSAD v ul. Plzeňská.