Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Dopravní podnik města Brna nakoupil nové autobusy Iveco

dpmbDopravní podnik města Brna a.s. zakoupil pět nových autobusů Iveco Crossway LE 12 M LINE. Autobusy obdržely ev. č. 2911–2915. Autobusy budou nasazovány na meziměstské (regionální) linky a také využívány pro zájezdovou dopravu, proto jsou autobusy vybaveny také digitálním tachografem, které městské autobusy mít nemusí.

Vozy jsou vybaveny pohodlnějšími sedačkami s vysokými opěradly a opatřeny bezpečnostními pásy. Zde dodejme, že cestující jsou je povinni použít vždy. Dále je v autobusech lednička, CD/DVD přehrávač a pro cestující USB nabíječky. Autobuys jsou vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou a celovozovou klimatizací.

2019 06 28@2913@2B0 9893@Bystrc, ZOO
Nový autobus Iveco Crossway LE 12 M LINE ev. č. 2913.

Číst dál: Dopravní podnik města Brna nakoupil nové autobusy Iveco

Zkušební provoz autobusu SOR NS 12 v Brně

dpmbV polovině měsíce června 2019 byl výrobcem SOR Libchavy spol. s r.o. zapůjčen Dopravnímu podniku města Brna a.s. k testování dieselový autobus SOR NS 12. Vůz obdržel ev. č. 2722 a podle informací by měl být vůz nasazován do zkušebního provozu až do poloviny srpna 2019.Vůz je osazen dieselovým motorem Iveco Tector o výkonu 210 kW a je vybaven automatickou převodovkou ZF. Připomeňme, že kloubovou verzi tohoto autobusu SOR NS 18 nyní testuje Dopravný podnik mesta Bratislavy a.s.

2019 06 25@2722@6E1 1438@Kohoutovice, hájenka
Zapůjčený autobus SOR NS 12 odbavuje cestující na zastávce Kohoutovice, hájenka.

Číst dál: Zkušební provoz autobusu SOR NS 12 v Brně

Parciální trolejbusy v Brně

dpmbOd pondělí 19. března 2018 začali do Komínské vozovny trolejbusů dorážet první vozy Škoda 26 Tr Solaris, v provedení III. generace. V prvních dnech šlo konkrétně o 3 vozy evidenčních čísel 3301, 3302 a 3303. Všechna tato 3 vozidla budou přidělena vozovně Komín. Později by k nim měli přibýt ještě 2 vozy do počtu 5 kusů. Zbylých 5 vozů z dodávky 10 ks by mělo být přiřazeno do vozovny Husovice.

2018 03 29@3301@@Královo Pole, nádraží
Nový parciální trolejbus Škoda 26 Tr Solaris ev. č. 3301, vyfotografovaný v první den provozu na konečné zastávce Bystrc, Černého.

Číst dál: Parciální trolejbusy v Brně

Nové kloubové autobusy u DP města Brna

dpmbV úterý 24. listopadu 2017 byly dodány do Slatinské vozovny Dopravního podniku města Brna první vozy z tendru na dodávku 44 ks kloubových autobusů na pohon stlačeným zemním plynem. Opět, jako v poslední dodávce, vyhrála tuto zakázku společnost Iveco Bus a vozy dodá dodavatelská firma Zliner, jedná se o vozy Iveco Urbanway 18 M CNG.

Zliner
Nové autobusy Iveco Urbanway 18 M CNG před společností Zliner.

Jsou to první vozy svého druhu na území ČR a SR. Podobně jako u krátkých kolegů tyto vozy dostaly svou řadu evidenčních čísel, jakožto oddělení plynového pohonu od konvenční nafty. Konkrétně začínají vozy číslicí 2001 a končí 2023 v první dodávce. Zbylých 21 kloubových vozů a 16 krátkých ze sesterského tendru bude dodáno během jara či léta roku 2018.

Číst dál: Nové kloubové autobusy u DP města Brna

Nové parciální trolejbusy pro Brno

dpmbŠkoda Electric dodá do Brna deset moderních trolejbusů. Tamní dopravní podnik uzavřel s plzeňským výrobcem smlouvu na dodávku trolejbusů typu Škoda 26 Tr Solaris za necelých 130 milionů korun. Jedná se o ekologická dvanáctimetrová vozidla s bohatou výbavou.

„Nové trolejbusy budou mít pomocný bateriový pohon, takže je dopravce může využívat i v místech, kde není trolejová síť. Vozidla budou vybavena klimatizací a to jak prostor pro cestující, tak i kabina řidiče,“ říká obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr a připomíná další z technických předností: „Trolejbusy disponují takzvanými poloautomatickými sběrači. To znamená, že ve chvíli, kdy vůz přechází z napájení z troleje na bateriový pohon, řidič stisknutím tlačítka na palubní desce stáhne sběrače, aniž musí přerušovat jízdu, vystupovat z vozu a sběrače stahovat ručně.“ Takovéto řešení se v posledních letech stalo velmi oblíbeným po celé Evropě, trakční baterie nahrazují dříve používané dieselové agregáty.

Škoda Electric dodá do moravské metropole všech deset nových vozidel během roku 2018. Aktuální zakázka naváže na zatím poslední dodávku z roku 2015, kdy plzeňská společnost Brnu předala 30 trolejbusů. „Vozy, které do Brna nyní dodáme, jsou první s pomocným pohonem, které se v Brně objeví,“ připomíná Radek Kapr.

Číst dál: Nové parciální trolejbusy pro Brno

Jste zde: