Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Obnova vozového parku ostravských tramvají v roce 2013

V druhé polovině roku 2013 začala další etapa modernizace vozového parku tramvají v Ostravě. Jedná se o 4 ks tramvají Vario LFR.S (ev. č. 1358 – 1361) a 2 ks vozidel Vario LF2R.S (1402 – 1403). Vozidla vycházejí z koncepce Vario LF, která jsou v DPO a.s. provozována od roku 2004 a pro svůj tvar získala přezdívku ,,wana“. Svým ojedinělým designem, dobře řešenou nízkopodlažní částí a vysokou spolehlivostí se řadí mezi nejmodernější v České republice.

1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1358 - 28.11....
1360 - 18.12....
1359 - 29.12....
1359 - 29.12....

Foto č. 1. - Vario LFR.S (ev. č. 1358),
Foto č. 2. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail elektronické kurzovky,
Foto č. 3. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail nové sedadla od firmy MSV Interiér,
Foto č. 4. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), detail bočního oboustranného panelu,
Foto č. 5. - Vario LFR.S (ev. č. 1358), pracoviště řidiče,
Foto č. 6. - Vario LFR.S (ev. č. 1360), zachycené při zkušební jízdě, omluvte prosím sníženou kvalitu fotografie.
Foto č. 7. - Vario LFR.S (ev. č. 1359),
Foto č. 8. - Vario LFR.S (ev. č. 1359), interiér.

Číst dál: Obnova vozového parku ostravských tramvají v roce 2013

Změny cen jízdného pro rok 2014

dpoV Ostravě začnou od 1. ledna 2014 platit nové jízdenky. Rozhodli o tom v úterý 30. října 2013 radní města. Nové jízdenky budou desetiminutové, půlhodinové a hodinové a stát budou 14, 20 a 26 Kč. Ke změně se radnice rozhodla z důvodu každoročního úbytku cestujících. Od nového roku tedy ze sortimentu jízdenek vymizí patnáctiminutové jízdenky, ale nově můžeme zakoupit půlhodinové.

Samotnému rozhodnutí předcházela anketa pro širokou veřejnost, v níž byly na výběr celkem čtyři varianty, mimo jiných i ponechání současného systému. Téměř 92 % dotázaných však bylo pro změnu současného systému.

Naopak návrh na sjednocení čtyř městských zón do jediné neprošel, takže město Ostrava nadále zůstává rozděleno na zóny
1 – 4.

Číst dál: Změny cen jízdného pro rok 2014

Program Švýcarsko – české spolupráce zahájen

  1. swiss cntrb 2010Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě

             a) Rekonstrukce tramvajové zastávky                      Krajský úřad
                 Rekonstrukce tramvajové zastávky                        Křižíkova
                 Rekonstrukce tramvajové zastávky Prostorná

             b) Propojení ulic Plzeňská - Pavlovova

        2.   Výstavba nové trolejbusové trati na Hranečník

Dopravní podnik Ostrava se stal úspěšným žadatelem o dotaci z Programu Švýcarsko – české spolupráce pro projekt „Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě“. 27. srpna 2013 dopoledne byla poklepáním na pamětní desku slavnostně zahájena realizační fáze tohoto projektu, který v Ostravě přináší rekonstrukce dvou tramvajových zastávek a výstavbu kolejového propojení ulic Pavlovova a Plzeňská. Slavnostního aktu se zúčastnili také hosté z Velvyslanectví Švýcarské konfederace, Ministerstva financí ČR, Ministerstva životního prostředí ČR, Magistrátu města Ostravy a Moravskoslezského kraje.

V rámci projektu budou zrekonstruovány tramvajové zastávky „Křižíkova“ a „Krajský úřad“, které budou mít nově parametry zajišťující nejen vyšší bezpečnost pro cestující, ale také vyšší komfort – to vše v souladu se zásadami bezbariérovosti a přístupnosti. Nové kolejové propojení ulic Plzeňské a Pavlovovy umožní provoz tramvajové linky spojující velká sídliště na jihu města. Celkové náklady projektu ,,Zkvalitnění tramvajové infrastruktury v Ostravě“ činí více než 80 milionů Kč, přičemž dotace z Programu Švýcarsko – české spolupráce budou tvořit 85 % nákladů. Zbytek nákladů bude hrazen z rozpočtu Statutárního města Ostravy.

Číst dál: Program Švýcarsko – české spolupráce zahájen

Kam s nimi? Aneb o nadbytečných ostravských autobusech

V prvních březnových dnech roku 2013, kdy Dopravní podnik Ostrava a.s. přistoupil k optimalizaci autobusové dopravy, se rázem několik velkokapacitních vozidel stalo nadbytečnými. Bylo přistoupeno k odstavení několika vozidel Solaris Urbino 15 a Karosa B 941 (E).

K patnáctimetrovým Solarisům, na rozdíl od kloubových Karos, byl osud příznivější, neboť spolehlivě posloužily při dlouhodobé letní výluce trolejbusové linky 102. V současné době jsou však opět odstaveny pro svou nadbytečnost. Konkrétně se jedná o vozy z provozovny Hranečník ev. č. 7601 – 7605.

Odstavené kloubové Karosy pak byly jako nepotřebné počátkem června nabídnuty k odprodeji. Během prázdnin se původní cena vozidel ještě snížila, neboť o vozy nikdo neprojevil zájem. Až v říjnu 2013 se podařilo odprodat tři z nich Dopravnímu podniku měst Liberce a Jablonce nad Nisou a.s. (DPMLJ), který tato vozidla spolu se svými dvěma kloubovými Karosami B 961 E využije při dlouhodobé tramvajové výluce mezi Libercem a Jabloncem, která odstartuje v únoru roku 2014. DPMLJ zakoupil vozy Karosa B 941 E ev. č. 4287 z garáží na Hranečníku a dvě porubské Karosy B 941 - ev. č. 4254 a 4257 (v Liberci obdrželi ev. č. 317 a 318). Ex-ostravská 4287 byla v Liberci označena ev. č. 319 a v současnosti již je k vidění v libereckých ulicích na lince č. 12. U zbylých dvou vozů se po příjezdu do severočeské metropole objevily drobné závady (porucha motoru, resp. točny), a před nasazením do provozu se tak musí nejprve podrobit opravám.

4287 - OSB 60...

Bývalá ostravská Karosa B 941 E ev. č. 4287, nyní u nového majitele a to DP měst Liberce a Jablonce nad Nisou

Číst dál: Kam s nimi? Aneb o nadbytečných ostravských autobusech

Ekova Electric informuje

V minulých informacích jsme vám přinesli zmínku o opravě historického vlečného vozu ev. č. 218. Tento vůz vyrobený Královopolskou strojírnou v Brně v roce 1951 sloužil po ukončení provozu na trati do Hlučína jako sklad ve vozovně na Křivé ulici, dokud nebylo rozhodnuto o jeho zařazení do sbírky historických vozidel. V roce 1993 byly zahájeny práce na jeho opravě k blížícím se oslavám významných výročí ostravské MHD, avšak pro velkou náročnost se práce nepodařilo realizovat včas a oprava byla zastavena. Myšlenka opravy byla s ohledem na nedostatek provozních vlečných vozů ve sbírce DPO před několika lety opět oživena a již silami Ekovy Eletric byly ze značně štíhlého rozpočtu provedeny drobné práce na karoserii a poměrně náročná oprava pojezdu. Vzhledem k tomu, že se pro tento rok podařilo zajistit určitý objem finančních prostředků, probíhají v současné době další práce na opravě karoserie vozu. Protože v roce 2014 Ostravu opět čekají kulatá výročí, a Dopravnímu podniku Ostrava a.s. se daří (alespoň prozatím) najít prostředky pro nezbytné opravy, vyčleňuje Ekova potřebné kapacity k tomu, aby byla oprava vozu dokončena a vůz se mohl představit veřejnosti ve stavu přiměřeně odpovídajícím počátečnímu období svého provozního nasazení. O průběhu oprav budeme čtenáře postupně informovat.

Číst dál: Ekova Electric informuje

Jste zde: