Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostravský dopravní podnik zvyšuje bezpečnost: SOS tlačítko a kamerový systém pro tramvaje

dpoOstravský dopravní podnik neustále zkvalitňuje své služby a přináší další novinky v podobě unikátního SOS tlačítka a kamerových systémů v tramvajích. Obě novinky zapadají do aktuální strategie Chytrá a přátelská doprava pro Ostravu a naplňují její cíle v její oblasti „bezpečí“.

Dopravní podnik Ostrava vlastními silami vyvinul, vyrobil a ve spolupráci s Městskou policií Ostrava zprovoznil unikátní zařízení, které přinese cestujícím vyšší míru bezpečí při cestování ve vozidlech MHD. SOS tlačítko je umístěno uprostřed tramvaje na dobře dostupném místě a slouží pro přímé přivolání policejní, případně zdravotní pomoci v případech napadení, výtržnictví, akutního zdravotního problému nebo jiné nebezpečné situace, ke které může při jízdě veřejným dopravním prostředkem dojít. Tlačítko je napojeno přímo na Městskou policii Ostrava, a tak se při jeho použití volajícímu ozve přímo operační pracovník městské policie, stejně jako při zavolání na linku 156.

Číst dál: Ostravský dopravní podnik zvyšuje bezpečnost: SOS tlačítko a kamerový systém pro tramvaje

Rozšíření zastávek na znamení v ODIS Ostravsko

dpoS poprázdninovou změnou jízdních řádů s platností od neděle 28. srpna 2016 souvisí i změny v režimu zastavování vozidel integrovaného dopravního systému ODIS v Ostravě a okolí. S ohledem na snahu o zvyšování komfortu cestujících, snižování provozních nákladů a zvyšování plynulosti dopravy, bude od výše uvedeného data rozšířen počet zastávek „na znamení“. Po roční zkušenosti se zavedením této novinky na 15 zastávkách přibude od uvedeného data v oblasti Ostrava XXL dalších celkem 109 zastávek. Princip fungování zastávek „na znamení“ se nemění, tedy vozidlo zastaví na zastávce, pokud se v jejím prostoru viditelně nachází alespoň jedna osoba, nebo již na zastávce stojí jiné vozidlo. V případě vystupování z vozidla musí cestující včas před zastávkou „na znamení“ signalizovat řidiči vozidla přání zastavit vozidlo stisknutím tlačítka „Znamení k řidiči“ nebo jedním dlouhým stisknutím tlačítka „Stop“ nebo stisknutím „Předvolby otevírání dveří“.

Číst dál: Rozšíření zastávek na znamení v ODIS Ostravsko

Dopravní podnik Ostrava se chystá nakoupit nové tramvaje a autobusy

dpoNa portále veřejných zakázek byla vyvěšena zpráva o tom, že Dopravní podnik Ostrava vypisuje výběrové řízení na nová vozidla v počtu 40 kusů a ceny 1,4 mld. Kč. Ze specifikace je pak poměrně dobře poznat, jaký typ vozidel by to měl být a znalci i vycítí konkrétní typ.

Požadavek sleduje středněkapacitní vůz (tedy náhrada vozů K2 a doplněk Aster či Trií) s otočnými podvozky, určené k jednosměrnému provozu. Důležitým prvkem je důraz na 70% nízkopodlažnost.

Zajímavostí je kritérium provozní rychlosti minimálně 70 km/h s přáním, že zadavatel preferuje schválení vozidla až pro provozní rychlost 80 km/h. Tím by se mohla realizovat vize komfortnější a rychlejší páteřní tramvaje na určitých úsecích trati i když středněkapacitní velikost vozu tuto myšlenku příliš nepodporuje.

Z komfortních a dosud nezvyklých prvků jmenujme předsuvné dveřme s funkcí automatického zavírání dveří po dokončení nástupu a výstupu (např. fotobuňka). Prostor cestujících by měl být vybaven USB konektory pro dobíjení mobilních telefonů v minimálním počtu 10 na vůz. A hlavně má být instalována klimatizace salónu cestujících!

Tyto parametry v podstatě reagují na dřívější neoficiální prohlášení různých pracovníků o budoucím vývoji tramvajového parku v metropoli, kde již nemá být preferovaná pouhá částečná nízkopodlažnost a priorita by měla připadnout skutečně moderně řešeným vozidlům a nikoliv evoluci tramvají T3.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava se chystá nakoupit nové tramvaje a autobusy

Dopravní podnik Ostrava se představil jako inovátor

dpoUž od spuštění nového informačního a odbavovacího systému 1. listopadu 2015 bylo oznámeno, že časem dojde k umožnění platit jízdné bezkontaktní platební kartou a od 30. června 2016 se tento koncept stal skutečností.

Cestující nyní může nastoupit do vozidla a přiložením platební karty si zakoupit krátkodobou jízdenku, čímž si usnadní typické shánění jízdenky v automatech a trafikách, které mnohdy nejsou v blízkém okolí, zejména na méně významných zastávkách. Také nedojde ke zdržování vozidla doplňkovým prodejem u řidiče. Je dobré si uvědomit, že platební karty fungují nezávisle na denní či noční době, dnu v týdnu i národnosti jeho majitele a měně účtu.

Jak se karta používá popisuje přehledně dopravce na svém webu. Ve stručnosti pomůže také infografika.

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava se představil jako inovátor

Druhá etapa rekonstrukce ostravské ulice Nádražní

31.3.2016   Rekonstrukce ul. Nádražní   II. etapa (2)
Ulice Nádražní v původním stavu před rekonstrukcí.

Dne 1. dubna 2016 začala dlouho očekávaná druhá část rekonstrukce zbývajícího úseku ulice Nádražní v centru Ostravy od již opravené zastávky Stodolní po křížení s ulicí 28. října. Omezením pro rezidenty i dojíždějícími za prací bude zjednokolejnění tramvajové trati a s tím související dopravní komplikace a také uzavření tohoto místa pro individuální dopravu až do konce celé rekonstrukce.

7852 - 9T9 03...
7853 - 9T9 03...
7855 - 9T9 05...
7863 - 9T7 49...

Fotografie č. 1: Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7852 na lince NAD projíždí ul.30. dubna.
Fotografie č. 2: Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7853 na lince NAD projíždí ul. 30. dubna.
Fotografie č. 3: Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7855  na lince NAD projíždí ul. Nádražní
Fotografie č. 4: Autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7863 na lince NAD odbavuje cestující na zastávce Důl Jidřich.

Přípravné akce začaly ještě za běžného provozu, kdy byly označovány místa přípojek domovní infrastruktury, instalace zabezpečovacího zařízení trati, snesen přístřešek zastávky Elektra a spoustu drobných a nezbytných úkonů.

Číst dál: Druhá etapa rekonstrukce ostravské ulice Nádražní

Jste zde: