Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Ostrava připravuje nákup dalších plynových autobusů

dpoDopravní podnik Ostrava a. s. se chystá nakoupit čtyřicet nových jednočlánkových autobusů na CNG, to lze usoudit z věstníku veřejných zakázek, kde se objevila nová zakázka s titulem „Dodávka 40 ks nových nízkopodlažních jednočlánkových autobusů na CNG pohon“, které poptává dopravce Dopravní podnik Ostrava a.s.

Solarisy Hranečník
Nové autobusy Solaris Urbino 12 CNG IV. generace vyfotografované v garážích Hranečník. Právě značka Solaris vyhrála výběrové řízení na dodávku 40 ks nových nízkopodlažních autobusů na CNG.

Autobusy by měly být 100% nízkopodlažní a dopravce předpokládá, že část z celkové hodnoty této zakázky bude uhrazena z prostředků Evropské unie, konkrétně z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP)Nízkoemisní a bezemisní vozidla. Předpokládaný termín ukončení zakázky (dodávek vozidel) je do konce roku 2019. Zadavatel před samotným zahájením zadávacího řízení vedl předběžné tržní konzultace na veletrhu Czechbus 2016 s dodavateli:
EVOBUS Česká republika s.r.o., IVECO Czech Republic a.s., KAR group a.s., MAN Truck & Bus Czech Republic s.r.o., SCANIA CZECH REPUBLIC s.r.o., SOLARIS CZECH spol. s r.o.,SOR Libchavy spol. s r.o. a VOLVO Group Czech Republic, s.r.o. Poslední jmenovaný výrobce však již výrobu CNG autobusů ukončuje.

Číst dál: Ostrava připravuje nákup dalších plynových autobusů

Výměna kolejí u vodárny v Nové Vsi

dpoOd pondělí 10. července do středy 19. července 2017 probíhá tramvajová výluka na linkách č. 3, 4, 7, 8, 9, 17 a 19. Tato výluka je zapříčiněna výměnou kolejí poblíž zastávky Nová Ves vodárna na ul. 28. října. Na zmíněných linkách a také na linkách č. X a 43 dochází ke změně jízdních řádů. Tramvajové linky č. 3, 4, 7, 8, 9, 17 a 19 jsou ukončeny na zastávce Hulváky, některé z nich pokračují jako jiné linky. V trase Hulváky – Telekomunikační škola je přes den zavedena NAD. V noci jezdí z Hulvák dvě linky NAD, jedna na Vřesinskou a druhá do Martinova. Náhradní tramvajová doprava (dále jen NTD) je v denní době na porubské straně vedena v trase Vřesinská – Martinov a jezdí stejně jako denní NAD v intervalu 3 až 5 min.

9.7.2017   Výměna kolejí u Nová Ves Vodárna (2)
Stav kolejí u vodárny v Nové Vsi den před započetím výluky.

Číst dál: Výměna kolejí u vodárny v Nové Vsi

Dodávka nových elektrominibusů

dpoDopravce Dopravní podnik Ostrava a.s. po zadání výběrového řízení na dodávku minibusů s pohonem na CNG nyní ve výběrovém řízení ve věstníku veřejných zakázek poptává novou zakázku s názvem „Dodávka 3 ks elektrominibusů“.

Ze zadávací dokumentace můžeme vyčíst, že vozidla by měla být vybavena celovozovou klimatizací pro cestující, USB přípojkami pro dobíjení mobilních telefonů a připravena na instalaci Wi-Fi. Ve vozidlech by neměl chybět informační LCD displej. Dále se v zadávací dokumentaci můžeme dočíst, že zadavatel (tedy dopravce) bude vést předběžné tržní konzultace se společnostmi ROŠERO-P, s.r.o., KAR group, a.s., SKD TRADE,a.s. a EVC GROUP, s.r.o.

Kromě tří nových elektrominibusů by měl vítěz výběrového řízení dodat také 4 ks nových mobilních nabíjecích stanic pro nabíjení dodaných elektrominibusů, dokumentaci k vozidlům a také všechny příslušné softwary a provést zaškolení obsluhy. 

Předpokládaná cena této zakázky je odhadována na 21 milionů Kč bez DPH. DPO předpokládá, že většina z této sumy bude financována z prostředků EU, konkrétně z operačního programu Nízkoemisní a bezemisní vozidla.

Číst dál: Dodávka nových elektrominibusů

DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

dpoNěkolika, původně jistě dobře míněnými výroky, si současný ředitel Dopravního podniku Ostrava poštval proti sobě své zaměstnance, když ve článku pro iDnes zmínil, že hodlá vytvořit skupinu elitních 40 řidičů. Tak si Ing. Daniel Morys, MBA rozzlobil stávající řidiče, kteří se cítí dotčení svým zařazením mezi podřadné zaměstnance i když denně odvádí práci v náročném prostředí silničního či tramvajového provozu.

To vše v době, kdy DPO prokazuje, že není dlouhodobě schopný pracovat efektivně s personalistikou: chybí mu noví řidiči, současní jsou unavení z nucených přesčasů, některé běžné linky nejsou vůbec vypravovány pro nedostatek zaměstnanců. Zdá se, že nedomyšleným krokem v honu za vyššími výsledky v oblasti PR se dá přijít o mnohem více.

Ještě abychom vysvětlili onen krok: nemá vzniknout skupina elitních řidičů, ale jen skupina univerzálních řidičů, kteří budou mít oprávnění na všechny druhy trakcí, které DPO provozuje, tedy tramvaje, trolejbusy i autobusy. V případě potřeby mají být pružně nasazováni tam, kde je potřeba. Takovým krokem se tak dá předejít například loňské situaci, kdy chyběli trolejbusoví řidiči a některé z linek byly nahrazeny autobusy. Letošní krize v tramvajovém provozu vinou komplikovaného zisku drážní licence neumožňuje tento problém takto jednoduše vyřešit, pomoci by mohli právě univerzální zaměstnanci.

Číst dál: DPO: jak naštvat své zaměstnance pro trochu marketingu

Ostravská linka 9 předčasně v letním provozu

dpoZ důvodu přetrvávajícího nedostatku řidičů se DPO rozhodl počínaje 12. červnem u tramvajové linky č. 9 přejít na tzv. letní provoz, jinými slovy zrušení denních spojů této linky. Zatímco v minulých letech byla tato linka takto omezena až v období letních školních prázdnin, současná personální krize stála nakonec za rozhodnutím sáhnout k tomuto omezení již od pondělí 12. června. Za zrušené spoje linky č. 9 budou do konce školního roku a začátku prázdnin alespoň kapacitně posíleny především spoje linky č. 4, na které budou namísto současné kapacity vozů 1,5 T vypravovány spřažené soupravy 2xT. 

Podotýkáme, že na konci měsíce dubna a začátkem května 2017 (celkem 17 dnů) nebylo kvůli personální krizi vypraveno několik kurzů linek čísel 6 a 10 a víceméně byl zastaven denní provoz na tramvajové lince číslo 9.

Současný předpoklad tohoto omezení je do konce letních prázdnin, uvidíme však, jak se situace s řidiči bude dále vyvíjet, takže avizovaný konec 2. září nemusí být definitivní.

2013 09 19@976@@Svinov mosty h.z.
Ilustrační fotografie tramvajové linky č. 9.

Jste zde: