Několika, původně jistě dobře míněnými výroky, si současný ředitel Dopravního podniku Ostrava poštval proti sobě své zaměstnance, když ve článku pro iDnes zmínil, že hodlá vytvořit skupinu elitních 40 řidičů. Tak si Ing. Daniel Morys, MBA rozzlobil stávající řidiče, kteří se cítí dotčení svým zařazením mezi podřadné zaměstnance i když denně odvádí práci v náročném prostředí silničního či tramvajového provozu.
To vše v době, kdy DPO prokazuje, že není dlouhodobě schopný pracovat efektivně s personalistikou: chybí mu noví řidiči, současní jsou unavení z nucených přesčasů, některé běžné linky nejsou vůbec vypravovány pro nedostatek zaměstnanců. Zdá se, že nedomyšleným krokem v honu za vyššími výsledky v oblasti PR se dá přijít o mnohem více.
Ještě abychom vysvětlili onen krok: nemá vzniknout skupina elitních řidičů, ale jen skupina univerzálních řidičů, kteří budou mít oprávnění na všechny druhy trakcí, které DPO provozuje, tedy tramvaje, trolejbusy i autobusy. V případě potřeby mají být pružně nasazováni tam, kde je potřeba. Takovým krokem se tak dá předejít například loňské situaci, kdy chyběli trolejbusoví řidiči a některé z linek byly nahrazeny autobusy. Letošní krize v tramvajovém provozu vinou komplikovaného zisku drážní licence neumožňuje tento problém takto jednoduše vyřešit, pomoci by mohli právě univerzální zaměstnanci.