Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Stěhování ostravské smyčky Výstaviště

Ostravská tramvajová smyčka Výstaviště se s velkou pravděpodobností v dohledné době přemístí z moravského břehu řeky Ostravice na ten slezský. Místo, na kterém se nachází dnes, se má totiž kompletně proměnit. V oblasti za Divadlem Antonína Dvořáka, ohraničené tramvajovou tratí, řekou Ostravicí a ulicí Na Karolíně, kde se doposud kromě tramvajové smyčky nachází také areál s miniaturami známých českých i světových staveb MINIUNI, má totiž vyrůst nový multifunkční areál Ostravské univerzity.

2013 05 27@803@@Výstaviště (7)
Tramvaj typu ČKD K2 ev. č. 803 opuští smyčku Výstaviště.

Číst dál: Stěhování ostravské smyčky Výstaviště

Ostravské velkokapacitní soupravy na Coloursech

dpoPo loňské premiéře třívozových posilových souprav tramvají se i letos Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále DPO) rozhodl pro vypravení těchto velkokapacitních tramvajových vlaků na vložené noční posilové spoje v rámci hudebního festivalu Coloursof Ostrava, který se konal v Dolní oblasti Vítkovice od středy 17. do soboty 20. července. Čtyři dny festivalu znamenaly také stejný počet následných nocí, při nichž návštěvníky festivalu odvážely ze zastávky Dolní Vítkovice Hlubina do pěti různých směrů (Hlavní nádraží, Hranečník, Dubina, Výškovice, Vřesinská) posilové spoje.

2019 07 21@1119@@ul. Výškovická
Třívozová souprava tramvají ČKD T6 vedená vozem ev. č. 1119.

Zatímco v loňském roce byly s výjimkou spojů na Hranečník (loni i letos zajišťovány obousměrným vozem Vario LF3/2 s úvraťovým obratem u zastávky Dolní Vítkovice) všechny ostatní vsuvky složeny z třívozových souprav, letos tomu bylo jinak.

Číst dál: Ostravské velkokapacitní soupravy na Coloursech

Dopravní podnik Ostrava představil podobu nových tramvají Škoda

dpoDopravní podnik Ostrava (DPO) představil výslednou podobu nových tramvají Škoda ForCity Smart, které se v Ostravě objeví na podzim příštího roku. Ostrava bude prvním městem v České republice i střední Evropě, kde bude tento typ tramvaje jezdit.

Novým ostravským tramvajím bude opět dominovat tyrkysová barva, do které se již dva roky postupně přebarvuje vozový park DPO, a současně ladí i s městským vizuálním stylem. Dynamicky tvarované čelo tramvaje zajistí jak pohodlí a komfort pro řidiče, tak i větší bezpečnost v provozu. Tramvaji nebudou chybět ani dnes už typické tři ostravské vykřičníky nad dveřmi.

01

Číst dál: Dopravní podnik Ostrava představil podobu nových tramvají Škoda

DPO poptává nové parciální trolejbusy

dpoDne 1. července 2019 se ve věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka Dodávka až 12 ks parciálních trolejbusů kterou vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. Předpokládaná hodnota celé zakázky 12 sólo parciálních trolejbusů by měla být až 168 mil. Kč. Financování těchto vozidel by mělo opět proběhnout z evropských dotací.Hlavními kritérii ve výběrovém řízení je cena (70 %), údržba po dobu záruky vozidla (20 %).

Výrobce splní předpoklady pro přihlášení, pokud v posledních třech letech vyrobil alespoň jeden trolejbus.Standardem výbavy by měla být celovozová klimatizace a USB zásuvky.Dojezd na trakční baterie musí být minimálně 12 km.Potencionální zájemci musí předložit své nabídky do 29. července 2019.Závěrem připomeňme, že DPO nyní využívá parciální trolejbusy na linkách č. 101 a 106 a pro výlukové stavy.

2018 01 26@3736@@ul. Těšínská
Parciální trolejbusy Škoda 26 Tr Solaris v ulicích Ostravy.

Číst dál: DPO poptává nové parciální trolejbusy

DPO poptává nové kloubové autobusy na CNG

dpoDne 1. července 2019 se ve věstníku veřejných zakázek objevila nová zakázka Dodávka 37 ks nových dvoučlánkových autobusů na CNG pohon, kterou vypsal Dopravní podnik Ostrava a.s. Předpokládaná hodnota celé zakázky na 37 kloubových autobusů s pohonem CNG by měla být 330 mil. Kč. Financování těchto vozidel by mělo proběhnout z evropských dotací z Integrovaného regionálního operačního programu. Hlavními kritérii ve výběrovém řízení je cena (70 %), údržba po dobu záruky vozidla (20%).

Nové kloubové autobusy by měly být nízkopodlažní.Délka by měla být od 17,5 do 19 m.Standardem by již měla být celovozová klimatizace a USB zásuvky.Nově by vozy měli být vybaveny informačními panely s LED bílými diodami.Další novinkou je uzavřená kabina řidiče tak jako se používáv trolejbusech. Levé křídlo předních dveře bude tedy určeno jen pro řidiče. Potencionální zájemci musí předložit své nabídky do 29. července 2019.

2020 12 19@7911@1TY 2421@ul. Hlavní třída
Nově dodaný autobus Solaris Urbino 18 CNG ev. č. 7911.

Číst dál: DPO poptává nové kloubové autobusy na CNG

Jste zde: