Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Před 30 lety dojezdily v Praze tramvaje T1, předchůdkyně legendární T3

Před třiceti lety, tedy 25. 1. 1983, naposledy do pravidelného provozu v Praze vyjela tramvaj T1, předchůdkyně legendární T3. První tramvaj typu T1 (tehdy se označovala římským číslem T I) projela pražskými ulicemi při předváděcí jízdě 22. listopadu 1951. Jednalo se o elegantní vůz zcela nové koncepce, která vycházela z amerických vozů PCC, vybavený dvěma dvounápravovými podvozky.

Na počátku padesátých let tak byla zahájena zásadní obměna vozového parku spočívající v postupném nahrazování dosavadních dvounápravových tramvají. Proti původním předpokladům tato proměna trvala o více jak deset roků déle a skončila až v roce 1974.

Číst dál: Před 30 lety dojezdily v Praze tramvaje T1, předchůdkyně legendární T3

Nejvíce aut na zemní plyn provozuje Česká pošta, v autobusech vede ČSAD Havířov

cngČeská pošta je dnes jediný státní podnik, který provozuje velký počet vozidel na stlačený zemní plyn (CNG). V současné době má ve svém vozovém parku přes 470 CNG vozidel. V nejbližší době přibude dalších 10 nákladních vozidel na zemní plyn. Provoz vozidel hodnotí jako bezproblémový a již zaznamenala úsporu nákladů na pohonné hmoty.

Česká pošta provozuje celkem 5 400 vozidel s průměrným stářím osm až deset let. V loňském roce se rozhodla pro CNG vozidla a na 5 let získala v rámci operativního leasingu 230 dodávek Fiat Ducato na CNG a 182 vozů Fiat Doblo na CNG. Dalších 60 vozů Volkswagen Passat na CNG pořídila pro obchodní divizi. Také nakoupila 46 tahačů a těžkých nákladních vozů Iveco, z nichž některá jsou s pohonem na CNG. Nákladních vozidel Iveco Daily na CNG bude mít Česká pošta nakonec 10 kusů.

Číst dál: Nejvíce aut na zemní plyn provozuje Česká pošta, v autobusech vede ČSAD Havířov

Novinkové okénko z Mostu

Nové Vario začalo vozit cestující

Od pondělka 21. ledna 2013 se na tramvajové lince č. 2 (Most, nádraží – Most, Interspar) objevuje nová tramvaj Vario LF+ ev. č. 314 (výrobní číslo 178). Ovšem není všechno zlato, co se třpytí. První předčasný zátah z tratě na sebe nenechal dlouho čekat. Hned první den totiž došlo k výměně vozu, poté co byla zjištěna závada na tykadélku přestavování výhybek. Odpoledne se do provozu 314 vrátila. Tento neduh však o 2 dny později vystřídala závada na brzdách, a tak bylo Vario odtaženo do vozovny. Stejně jako v pondělí však závadu stihli odstranit do odpoledne. Ve čtvrtek dopoledne se ovšem táž závada opět projevila, po zbytek dne se pak už na trati vůz neobjevil.

Ve zdejším regionálním deníku již dokonce vyšla anketa, zda se cestujícím líbí víc nová tramvaj Vario, či starší tramvaje T3.

314 - 9.1.201...
 
314 - 21.1.20...
 
314 - 21.1.20...
 
314 - 21.1.20...
 

Nové Vario LF+ ev. č. 314 již v ulicích Mostu

Číst dál: Novinkové okénko z Mostu

Výběr dopravce

Nové fotografie

prosinec 2018
Po 310172431
Út 4111825 
St 5121926 
Čt 6132027 
 7142128 
So18152229 
Ne29162330 

Probíhající výluky

Poslední příspěvky:
  11.12.2018 12:35
První EVO1 v Olomouci - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  6.12.2018 06:48
Zaměstnanci Iveca už třetí den protestují. Kvůli nevyplaceným prémiím

>> Přejít na odkaz

  5.12.2018 19:54
Dnes probíhala Mikulášská jízda v Dopravním podniku Karlovy Vary. Dopravce pro tuto příležitost tematicky upravil autobus Irisbus Citelis 12 M ev. č. 393.

  2.12.2018 23:43
Jakub Vovsík za volantem jediného ostravského příměstského autobusu Karosa C 954 ev. č. 6529. Foto: Martin Plačko

Jste zde: