Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Omezení provozu mosteckých autobusových linek

MostLitvinovPočínaje 9. srpnem započala plánovaná likvidace mostu přes ulici Teplickou (E442) vedoucí z Chomutova na Teplice a vzhledem k tomu, že tento most je spojkou mezi městem Most a mosteckým vlakovým nádražím, dochází také k omezení provozu mosteckých autobusových linek. Původně byly v plánu dvě varianty, jak bude oprava mostu řešena. Nakonec zvítězila verze počítající s úplnou demolicí mostu, čímž však vznikl problém s dostupností k železniční stanici. Dle toho se odvíjí také následující úprava autobusových linek k tomuto nádraží vedoucích.

Omezení se týká městských linek 5, 10, 12, 16, 20, 22, 24, 30 a 31 a také všech meziměstských linek, tj. 733, 544, 545, 548. Všechny tyto linky budou ukončeny na původně předposlední zastávce „Rudolická MUS“. Jízdní řády těchto linek však zůstanou nadále beze změn.

Autobusy jsou odstavovány v ulici Rudolické, a to v obou směrech ulice, tedy od kruhového objezdu na Bílinu až po zastávku „Rudolická MUS“, a dále od této zastávky až k další zastávce „Most Tesco“ a také v prostoru čerpací stanice. Pro autobusy byly po stranách ulice vyznačena speciální podélná stání.

49 - 4U1 7142...

Odstavování autobusů na ul. Rudolické před zastávkou Tesco na provizorně vybudovaném stání

Průběh praci na opravě mostu

Dopravní podnik hl. města Prahy oslavil 35. výročí linky metra A

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si v pondělí 12. srpna připoměl 35. výročí od zahájení provozu na prvním provozním úseku tratě metra A. Při této příležitosti v neděli 11. srpna 2013 opět vypravil do provozu svou historickou sovětskou soupravu 81-71.

Soupravy typu 81-71, přezdívané díky novému designu čela ve své době pracovníky metra i Pražany „briketa“ nebo „černá huba“, byly dodány speciálně pro trať A, a teprve později se objevily i na ostatních tratích. Proti starším vozům Ečs, jezdícím na trati C, zaznamenaly některá vylepšení. Od roku 2009 se již v pravidelném provozu nevyskytují, a tak poslední soupravu mohou Pražané vidět jen při zvláštních příležitostech jako je tato.

„V tuto chvíli máme dva provozuschopné historické vlaky – soupravy Ečs a 81-71. Soupravu 81-71 jsme vloni zrekonstruovali, a tak bych rád pozval všechny milovníky metra a celé MHD, aby se přišli tímto historickým vozem svézt,“ říká Milan Křístek, generální ředitel DPP.

Číst dál: Dopravní podnik hl. města Prahy oslavil 35. výročí linky metra A

Novinky z ostravských tramvajových kolejí

Letní prázniny sice dospěly do své poloviny a školáci pilně relaxují, ovšem ostravské tramvaje neodpočívají, ba právě naopak, stále se u nich něco děje, a tak vám přinášíme přehled toho nejdůležitějšího, co se zde za poslední dny a týdny událo.

Předně se zmíníme o změnách ve stavu vozového parku. Ten v měsíci červenci opustilo hned několik vozů, z porubské vozovny se jednalo o vůz K2G ev. č. 809 - jeden ze dvou posledních s původními laminátovými sedačkami. Jeho místo brzy zaujme na jeho technický průkaz zprovozněný vůz Vario LF2R.E ev. č. 1402. Řady křiváckých vozů pak opustily na konci července vozy T3G ev. č. 1022, 1032 a 1034. Především u posledních dvou jmenovaných vozů je to překvapující, neboť se jedná o vozy vyrobené v roce 1996. Podle prvotních informací mají být vyřazeny bez náhrady.

V blízké době (do konce září) by měl řady porubských vozů opustit také poslední vůz s laminátovými sedačkami K2G ev. č. 808, jehož technický průkaz bude využit pro Vario LF2R.E ev. č. 1403

Číst dál: Novinky z ostravských tramvajových kolejí

Díky miliardové dotaci na CNG autobusy se začně jezdit na plyn například i v Ostravě

2013-03-29@@8T2 7479@Podlesí, Okrajová u Garáží 29.3.2013Již v tomto týdnu bude vyhlášena výzva podporující pořízení autobusů na stlačený zemní plyn (CNG) i výstavbu CNG plnicí stanice. Příspěvek z evropských fondů dosahuje cca 1 miliardy Kč. Dotace budou moci využít v Moravskoslezském a Ústeckém kraji a v brněnském regionu. Podle Ministerstva životního prostředí je to jedna z cest, jak zlepšit kvalitu ovzduší v těchto lokalitách.

„Tento týden by mělo Ministerstvo životního prostředí a Státní fond životního prostředí vyhlásit výzvu pro nákup nových autobusů v městské hromadné dopravě s pohonem na CNG a i pro výstavbu CNG plnicích stanic,“ říká Zdeněk Prokopec, předseda Asociace NGV. „Jedná se o novou výzvu na alternativní dopravu v hodnotě cca 1 miliardy Kč,“ dodává. Taková dotace, kterou budou moci využít  soukormé firmy, by mohla pokrýt až 80 %  pořizovací ceny CNG autobusu.

Nejvíce peněz půjde do Moravskoslezského kraje. "Většina peněz se uplatní u nás. Opavský a ostravský podnik by mohly ukrojit i polovinu nabízené částky," upřesnil pro iDNES.cz Miroslav Novák, hetjman Moravskoslezského kraje.Velkou část dotace chce využít Dopravní podnik Ostrava, který plánuje vyměnit až třetinu svých autobusů na naftu za autobusy na CNG. Nové CNG autobusy pořídí dopravce nejspíše na jaře 2014. Celkem je plánováno pořízení až 100 CNG autobusů. Ještě není jasné, zda půjde o vlastní plničky, nebo pronajaté, to v tuto chvíli řeší ekonomové," sdělil mluvčí ostravského dopravního podniku Miroslav Albrecht pro iDNES.cz

Číst dál: Díky miliardové dotaci na CNG autobusy se začně jezdit na plyn například i v Ostravě

SOR představil nový elektrobus SOR EBN 9.5

Nový typ elektrobusu z produkce libchavského SORu byl představen 19. července při předávání nových vozidel Arriva Východní Čechy v areálu této společnosti v Chrudimi.

Vozidlo se od svého o metr delšího předchůdce SOR EBN 10.5 liší především výrazně rozdílným designem exteriéru i interiéru. Osvětlení v prostoru cestujících je navíc zcela nově řešeno led technologií. Na návrhu nového vzhledu elektrobusu SOR se podílel mj. architekt Patrik Kotas.

Uspořádání pohonného ústrojí elektrobusu a uložení baterií se podobá typu SOR EBN 10.5. Baterie jsou tedy umístěny v zadní části vozu. Shodný je i pohon vytápění vozu, které obstarává naftový generátor.

V elektrobusu SOR se nacházela dobíječka, kterou lze zapojit do běžné zásuvky na 230/400 V.

Následně po chrudimské prezentaci byl elektrobus SOR EBN 9.5 přesunut do Hradce Králové, kde by měl být během září testován a také popřípadě pronajmut.

F 5118 - 19.7...
F 5118 - 19.7...
F 5118 - 19.7...
F 5118 - 19.7...
F 5118 - 19.7...
     

 Nový elektrobus SOR EBN 9.5

Zdroj: Busportal.cz, Arriva Východní Čechy a.s.

Na získání dalších informací ve spolupráci přímo s výrobcem SOR Libchavy intenzivně pracujeme.

Výběr dopravce

Nové fotografie

leden 2019
Po 7142128
Út18152229
St29162330
Čt310172431
4111825 
So5121926 
Ne6132027 

Probíhající výluky

Poslední příspěvky:
  17.1.2019 17:44
Zavzpomínejme ještě na velkolepou akci v Opavě dne 10. listopadu 2018 s názvem Symbolické rozloučení s trolejbusy Škoda 14 Tr. Akce se zúčastnil také náš historický autobus Karosa B 731 (ex. MDPO, ev. č. 127). Ještě jednou děkujeme časopisu Československý Dopravák, že jsme se této akce mohli zúčastnit. A na fotografii vidíte zmíněný autobus Karosa B 731 ex MDPO ev. č. 127, který byl vyfotografován na zastávce Dolní náměstí. Před vozem pózuje jeden ze dvou řidičů - Jakub Malinič, kteří v tento den řídili tuto historickou Karosu.

  11.1.2019 10:27
Scania K280UB finského dopravce Pirkanmaan Tilausliikenne na sdružené zastávce pro právě budovanou tramvajovou trať vznikajícího tramvajového provozu v Tampere. (prosinec 2018)

  1.1.2019 17:33
Přejeme Vám krásný rok 2019 ať se Vám v něm vše daří. To vše Vám přeje tým MHDŽIVĚ.cz

  25.12.2018 15:31
Bude se v Ostravě rozšiřovat tramvaj? - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  23.12.2018 18:16
Nádhera co říkáte?
  22.12.2018 17:48
Společnost Arriva Morava a.s. zakoupila nový autobus Iveco Crossway LE 12 M CITY, který je určen na linky MHD v Přerově. (22.12.2018) Foto: Martin Plačko

Jste zde: