Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Bonett překročí počet 30 vlastních CNG stanic

bonett newBonett překročí počet 30 vlastních CNG stanic,což je nejvíc českém trhu. Již v průběhu června a července otevře osm nových stanic.  Na konci roku má v plánu provozovat až čtyřicet CNG stanic.

Společnost Bonett pokračuje v dalším posilování sítě vlastních plnicích stanic CNG. V následujících týdnech otevře další nové stanice, čímž svou síť rozšíří na více než tři desítky. Je to největší síť v rámci České republiky, žádný jiný provozovatel se nemůže pochlubit takovým počtem. „Červen a červenec pro nás bude opravdu rekordní, tolik plnicích stanic během tak krátké doby jsme nikdy neotvírali,“ přiznává Václav Holovčák, místopředseda představenstva společnosti Bonett Gas Investment. Bonett chce i nadále upevňovat pozici největšího prodejce zemního plynu pro dopravu a provozovatele největší sítě CNG stanic v České republice.

Číst dál: Bonett překročí počet 30 vlastních CNG stanic

Nové autobusy v TQM

TQMOpavská společnost TQM - holding s.r.o. se v rámci autobusové dopravy soustřeďovala v minulých letech výhradně na nákup autobusů značky SOR od stejnojmeného výrobce SOR Libchavy spol. s r.o. V jejím vozovém parku tak můžeme najít rozmanité portfolio autobusů této značky - SOR C 9.5, 10.5, 12, SOR CN 10.5 a 12, SOR LH 10.5 a 12 a SOR LC 12.

Od roku 2015 tento monopol značky SOR narušila dodávka vozidel Iveco Crossway. V měsíci květnu 2017 dopravce obdržel dalších 8 nových částečně nízkopodlažních vozidel Iveco Crossway LE 12 M LINE. Vozy jsou nalakovány do žlutého korporátního laku a nechybí také celovozová klimatizace.

2017 05 05@@@Vysoké Mýto
Nové autobusy Iveco Crossway LE 12 M LINE opouští výrobní závod Iveco Bus ve Vysokém Mýtě. 

Číst dál: Nové autobusy v TQM

Nové Solarisy v Olomouci

DPMODopravní podnik města Olomouce a.s. (dále jen DPMO) zařadil jako první dopravce v ČR do pravidelného provozu autobusy Solaris Urbino v designu NewUrbino. Pokud nepočítáme Plzeň, kde zakotvil natrvalo předváděcí Solaris Urbino 18, je prvním provozovatelem DPMO.

DPMO na základě vyhraného výběrového řízení podepsal smlouvu se společností Solaris Bus & Coach S.A., český dealer polské značky Solaris Czech spol. s r.o. tedy dodá v letech 2016 – 2018 celkem 26 autobusů Solaris Urbino 12 a 18. Cena této zakázky je 156,5 milionu Kč.

Během první dodávky autobusů DPMO obdržel 8 vozidel a to 6 kloubových autobusů Solaris Urbino 18 (ev. č. 416 – 421) a dva sólo vozy Solaris Urbino 12 (ev. č. 645 a 646). První autobusy z této dodávky vyjely ve čtvrtek 22. prosince 2016, jednalo se o vozy Solaris Urbino 18 ev. č. 418, 419, 420, 421 a byly nasazeny na páteřní autobusové linky č. 12, 16 a 19. Další dva kloubové vozy Solaris Urbino 18 ev. č. 416 a 417 vyjely v pátek 23. prosince 2016. Na Štědrý den zasáhly do provozu zbylé dva sólo autobusy Solaris Urbino 12 ev. č. 645 a 646.

418 - 6M1 832...
419 - 6M1 853...
420 - 6M1 830...
421 - 6M1 841...

Nové kloubové autobusy Solaris Urbino 18 ev. č. 418, 419, 420 a 421, které byly poprvé vypraveny 22. prosince 2016.

646 - 6M1 829...
646 - 6M1 829...

Dopravní podnik města Olomouce a.s. zakoupil také dva krátké autobusy Solaris Urbino 12, jeden z nich ev. č. 646 byl vyfotografován na konečné zastávce Aquapark.

Číst dál: Nové Solarisy v Olomouci

Trolejbus SOR „ACUMARIO“ v provozu

dpmb„ACUMARIO“ – tak je pojmenován nový produkt českého výrobce autobusů, trolejbusů a elektrobusů SOR – trolejbus SOR TNB 12. Dosud firma při výrobě trolejbusů spolupracovala převážně s plzeňskou Škodovkou, tam byly z Libchav dodány karoserie a Škoda do nich montovala svou elektrovýzbroj– takto vznikly modely Škoda 30 Tr SOR a Škoda 31 Tr SOR. Tato spolupráce však již podle neoficiálních informací zaniká.

2017 05 26@3703@@Komín, sídliště
Parciální trolejbus SOR TNB 12 ,,ACUMARIO" ev. č. 3703 byl vyfotografován na zastávce Komín, sídliště.

Číst dál: Trolejbus SOR „ACUMARIO“ v provozu

Arriva mění organizační strukturu a slučuje provozní společnosti

arriva dbcompanyArriva Transport Česká republika změní k 1.červnu 2017 svou organizační strukturu a sloučí některé provozní společnosti. Cílem změny je úspora nákladů a logičtější členění organizace podle činností, které jednotlivé společnosti vykonávají.

Restrukturalizace se ve větší či menší míře dotkne všech provozních společnosti Arrivy v České republice kromě Arrivy Morava a ČSAD MHD Kladno, které budou dál fungovat jako dosud.

„Změnou struktury ušetříme především režijní náklady, zjednodušíme procesy uvnitř firmy a logicky seskupíme dohromady činnosti, které spolu souvisejí,“ říká generální ředitel Arrivy Daniel Adamka. „V Praze i v Teplicích se specializujeme hlavně na městskou a příměstskou dopravu, proto slučujeme tyto provozy pod novou dopravní společnost Arriva City. Ve východních Čechách funguje Arriva východní Čechy, ale také Osnado, i zde se obě společnosti spojí. A podobný případ je také na jihu Středočeského kraje, kde jezdí Arriva Praha, Arriva střední Čechy i PROBO BUS. Od 1.června bude vše pod jednou střechou Arrivy střední Čechy, jejíž centrála bude nově v Králově Dvoře. Je to nezbytný krok k tomu, abychom fungovali efektivněji.“

Číst dál: Arriva mění organizační strukturu a slučuje provozní společnosti

Výběr dopravce

Nové fotografie

březen 2024
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne310172431
Jste zde: