Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Elektrobusům musí pomoci k cestě na výsluní veřejné zdroje

Seminář „Elektrické autobusy pro město“, který se uskutečnil v rámci říjnového dopravního veletrhu Eurotrans v Brně, dospěl k těmto závěrům:

•  Elektrické autobusy jsou perspektivním směrem ekologické MHD značně přesahujícím svým významem a potenciálními přínosy odvětví dopravy.

• Dávno neplatí zažité mýty o „prakticky nepoužitelných“ elektrobusech, „laboratorních“ palivočlánkových autobusech, „nespolehlivých“ diesel-hybridních autobusech nebo „omezených“ trolejbusech. Technologie elektrických autobusů, jejich pohonů a dobíjecí (či plnicí) infrastruktury se rychle vyvíjejí a na každý problém je řešení, například v podobě průběžného dobíjení elektrobusů nebo energetických zásobníků u trolejbusů.

Číst dál: Elektrobusům musí pomoci k cestě na výsluní veřejné zdroje

Dopravní podnik Karlovy Vary vyřadil první Citybusy

Ve středu 9. října 2013 brány garáží karlovarského Dopravního podniku naposled opustily dva vozy typu Karosa - Renault Citybus 12 M, a to ev. č. 359 ( r.v.1999 ) a ev. č. 365 ( r.v.2000). V Karlových Varech byl již jejich osud naplněn a nyní zamířily k novému majiteli.

359 - KVL 70-...
365 - KVL 95-...
365 - KVL 95-...
 

Vyřazené vozy Karosa - Renault Citybus 12 M (ev. č. 359 a 365)

První z nich – vůz ev. č. 359 (RZ: KVL 70-14) – byl pořízen na přelomu let 1999 a 2000 a jednalo se o prvního zástupce těchto vozů v DP. První jízdu po linkách MHD si odbyl na začátku ledna 2000 a naposledy do karlovarských ulic s cestujícími se vydal na noční linku 52 z pondělí 7. na úterý 8. října. 

Druhý autobus ev. č. 365 (RZ: KVL 95-86) zasáhl poprvé do provozu v prosinci roku 2000 a éru v Karlových Varech zakončil na konci srpna 2013, kdy byl odstaven z provozu.

Oba vozy byly ke konci svého provozu používány jako záloha a jak bylo zmíněno, 9. října se vydaly z Karlových Varů k novému majiteli (pravděpodobně do bazaru v Bohumíně). V DP Karlovy Vary tak aktuálně jezdí ještě 11 vozů Citybus (z toho 4 kusy typu Karosa – Renault Citybus a 7 kusů Irisbus Citybus).

Před 40 lety přijely poprvé do Prahy sovětské soupravy metra Ečs

Ve středu 16. října oslaví sovětské soupravy Ečs 40 let v pražském metru. Aktivní služba souprav skončila po 24 letech v roce 1997. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) si však jednu provozuschopnou soupravu se třemi vozy zanechal. Tento zrenovovaný vlak je často využíván během oslav historických výročí provozu metra a nedávno si zahrál i v historickém filmu Child 44 pod vedením Ridleyho Scotta.  

Číst dál: Před 40 lety přijely poprvé do Prahy sovětské soupravy metra Ečs

Po Trojském mostě projela poslední tramvaj – po 32 letech se tak most loučí

V pondělí 7. října byl ukončen provoz tramvají na Trojském mostě mezi Holešovicemi a Trojou, tzv. Rámusáku. Od stejného data bude pro cestující zavedena náhradní autobusová doprava X17 a dojde ke změnám tramvajových linek. Výluka potrvá přibližně do dubna 2014. Po jejím skončení začnou tramvaje jezdit po novém Trojském mostě.

Tramvajový most v Troji, Pražany přezdívaný „Rámusák“, má charakter dlouhodobého provizoria a sloužil tramvajovému provozu od počátku 80. let minulého století. Jeho historie nyní končí a zapíše se tak významně do historie pražské tramvajové dopravy.

„Tento provizorní tramvajový most sloužil dobře a dlouho – 32 let, což je jistě déle, než předpokládali projektanti, a prokázal tak kvalitu a spolehlivost vojenských mostních konstrukcí. Most bude nahrazen novým Trojským mostem s definitivní tramvajovou tratí,“ řekl pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.

Číst dál: Po Trojském mostě projela poslední tramvaj – po 32 letech se tak most loučí

Druhý Iveco Crossway LE 10.8 M LINE ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. vyjel na pravidelné linky

V pondělí 14.října 2013 vyjel na pravidelné linky zajišťované ČSAD Frýdek-Místek a.s. nový vůz Iveco Crossway LE 10.8 M LINE RZ: 8T4 6487. Jedná se o druhý vůz tohoto typu ve vozovém parku frýdeckomísteckého dopravce. První krátký nízkopodlažní Crossway 7T7 9773 obohatil vozový park v lednu letošního roku.

Iveco Crossway LE 10.8M LINE je model meziměstského, dvoudveřového, částečně nízkopodlažního autobusu, který v rámci koncernu Irisbus vyrábí od podzimu roku 2011 společnost Iveco Czech Republic ve Vysokém Mýtě (dříve Karosa).

Konstrukce vozu vychází plně z dvanáctimetrové verze autobusu. Došlo u něj ovšem ke zkrácení rozvoru mezi nápravami. Ten činí pouze 4825 mm oproti původním 6030 mm. Zkrátila se tak přední nízkopodlažní část autobusu. Přední i zadní převis zůstal stejný jako u varianty 12m. (2673 mm vpředu a 3292 mm vzadu). Délka autobusu je 10790 mm, šířka 2550 mm, výška 3052 mm. Nástupní hladina dosahuje u prvních dveří 320 mm a 330 mm u druhých. Přední dveře jsou jednokřídlé (šířka 650 mm), druhé dvoukřídlé (1200 mm). Autobus pojme 37 sedících a až 39 stojících cestujících. Výklopná plošina pro vozíčkáře se nachází u druhých dveří, naproti nim je pak místo vyhrazené pro invalidní vozík nebo dětský kočárek.

592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...

Nový vůz Iveco Crossway LE 10.8 M RZ: 8T4 6487

Číst dál: Druhý Iveco Crossway LE 10.8 M LINE ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. vyjel na pravidelné...

Výběr dopravce

Nové fotografie

červenec 2018
Po 29162330
Út 310172431
St 4111825 
Čt 5121926 
 6132027 
So 7142128 
Ne18152229 
Poslední příspěvky:
  19.7.2018 07:10
Avizované tramvajové posily behěm hudebního festivalu Colours of Ostrava v podobě třivozových souprav. Souprava byla vyfotografována na zastávce Dolní Vítkovice Hlubina. Foto: @Honza Orálek

  18.7.2018 10:42
Czech Raildays 2018 - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  17.7.2018 11:54
Fotogalerie - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  17.7.2018 11:02
Úprava autobusové konečné Klášterského v Ostravě - Výškovicích - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  16.7.2018 19:21
Autobus Van Hool AG300 (RZ: NR 148EZ), dopravce Arriva Nitra a.s. , MHD Nitra. Vůz byl vyfotografován po obsloužení zastávky Bizetova. (5.6.2018) Foto: Martin Plačko

  14.7.2018 05:41
Nedávno Dopravní podnik Ostrava a.s. (dále jen DPO) zakoupil 1. prototyp elektrobusu Ekova Electric 12. Ten pokud si dobře pamatujete byl od výroby opatřen modro-oranžovo-bílým lakem (schéma DPO). DPO se rozhodl tento vůz přelakovat do nových firemních barev, tak jak jej můžete vidět na přiložené fotografii. Vůz byl vyfotografovan v areálu garáží Hranečník. (14.7.2018) Foto: Martin Plačko

  9.7.2018 09:40
Nové ostravské minibusy Dekstra Bus Daily LE 37 CNG ev. č. 7305 a 7306, vyfotografované v garážích Hranečník. (4.7.2018)

  9.7.2018 08:57
Obnova maxi a mini busů v Ostravě - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  9.7.2018 08:26
Odkoupí Dopravní podnik Ostrava prototyp elektrobusu Ekova Electron 12? - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  8.7.2018 06:49
Vážení návštěvníci stránek, omlouváme se za další neaktivitu na našem webu, ale již během dnešního dne se můžete těšit na nové nebo aktualizované články...jmenujme například Czech Raildays 2018, Rekonstrukce obratiště Klášterského, Odkoupení předváděcího elektrobusu Ekova Electron 12 a další články.... Na přiložené fotografii můžete vidět ,,krátké" Karosy B 952 E a jednu C 954, které byly vyfotografovány v garážích Hranečník. Po dodávce nových 40 autobusů Solaris Urbino 12 CNG budou všechny,,krátké" Karosy vyřazeny. Foto: Martin Plačko

Jste zde: