Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Druhý Iveco Crossway LE 10.8 M LINE ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. vyjel na pravidelné linky

V pondělí 14.října 2013 vyjel na pravidelné linky zajišťované ČSAD Frýdek-Místek a.s. nový vůz Iveco Crossway LE 10.8 M LINE RZ: 8T4 6487. Jedná se o druhý vůz tohoto typu ve vozovém parku frýdeckomísteckého dopravce. První krátký nízkopodlažní Crossway 7T7 9773 obohatil vozový park v lednu letošního roku.

Iveco Crossway LE 10.8M LINE je model meziměstského, dvoudveřového, částečně nízkopodlažního autobusu, který v rámci koncernu Irisbus vyrábí od podzimu roku 2011 společnost Iveco Czech Republic ve Vysokém Mýtě (dříve Karosa).

Konstrukce vozu vychází plně z dvanáctimetrové verze autobusu. Došlo u něj ovšem ke zkrácení rozvoru mezi nápravami. Ten činí pouze 4825 mm oproti původním 6030 mm. Zkrátila se tak přední nízkopodlažní část autobusu. Přední i zadní převis zůstal stejný jako u varianty 12m. (2673 mm vpředu a 3292 mm vzadu). Délka autobusu je 10790 mm, šířka 2550 mm, výška 3052 mm. Nástupní hladina dosahuje u prvních dveří 320 mm a 330 mm u druhých. Přední dveře jsou jednokřídlé (šířka 650 mm), druhé dvoukřídlé (1200 mm). Autobus pojme 37 sedících a až 39 stojících cestujících. Výklopná plošina pro vozíčkáře se nachází u druhých dveří, naproti nim je pak místo vyhrazené pro invalidní vozík nebo dětský kočárek.

592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...

Nový vůz Iveco Crossway LE 10.8 M RZ: 8T4 6487

Číst dál: Druhý Iveco Crossway LE 10.8 M LINE ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. vyjel na pravidelné...

Ekova Electric informuje

V minulých informacích jsme vám přinesli zmínku o opravě historického vlečného vozu ev. č. 218. Tento vůz vyrobený Královopolskou strojírnou v Brně v roce 1951 sloužil po ukončení provozu na trati do Hlučína jako sklad ve vozovně na Křivé ulici, dokud nebylo rozhodnuto o jeho zařazení do sbírky historických vozidel. V roce 1993 byly zahájeny práce na jeho opravě k blížícím se oslavám významných výročí ostravské MHD, avšak pro velkou náročnost se práce nepodařilo realizovat včas a oprava byla zastavena. Myšlenka opravy byla s ohledem na nedostatek provozních vlečných vozů ve sbírce DPO před několika lety opět oživena a již silami Ekovy Eletric byly ze značně štíhlého rozpočtu provedeny drobné práce na karoserii a poměrně náročná oprava pojezdu. Vzhledem k tomu, že se pro tento rok podařilo zajistit určitý objem finančních prostředků, probíhají v současné době další práce na opravě karoserie vozu. Protože v roce 2014 Ostravu opět čekají kulatá výročí, a Dopravnímu podniku Ostrava a.s. se daří (alespoň prozatím) najít prostředky pro nezbytné opravy, vyčleňuje Ekova potřebné kapacity k tomu, aby byla oprava vozu dokončena a vůz se mohl představit veřejnosti ve stavu přiměřeně odpovídajícím počátečnímu období svého provozního nasazení. O průběhu oprav budeme čtenáře postupně informovat.

Číst dál: Ekova Electric informuje

První autobus s celovozovou klimatizací u DPO

Dopravní podnik Ostrava zařadil na počátku října 2013 do svého vozového parku nový autobus Irisbus Citelis 12 M, který byl dodán jako náhrada za požárem zničený vůz stejného typu (ev. č. 7015). Nový Citelis obdržel (ev. č. 7027) a RZ: 8T9 3568 a je zařazen pod porubskou provozovnu. Od středy 9. října 2013, kdy byl poprvé nasazen do provozu, jej můžeme vídat na kurzu 34/1, kde nahradil vůz Irisbus Citelis 12 M (ev. č. 7025). Nový autobus je jako první a prozatím také jediný v DP Ostrava vybaven celovozovou klimatizací pro cestující. Standardně by DPO takovouto klimatizaci neobjednal, jelikož však byl vůz původně určen pro řeckého dopravce, byl dodán ve výbavě odpovídající řeckým požadavkům. 

Oproti starším ostravským Citelisům má tento několik novinek – kromě již zmíněné klimatizace se jedná o vyvedení výfuku vozidla na střechu, kabina řidiče je vybavena typem palubní desky dodávané spíše pro západo - či jihoevropské trhy a rovněž je jiné i řidičovo sedadlo. Také sedadla v salonu pro cestující jsou odlišná od ostatních v Ostravě používaných (modrý plast s textilním potahem), dále se liší barva podlahové krytiny i přídržných tyčí a prostor dveří je monitorován kamerovým systémem s napojením na LCD monitor v kabině řidiče.

7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...

Nový Irisbus Citelis 12 M (ev. č. 7027)

Další fotografie tohoto vozidla

 

PROBO BUS otevřel brány veřejnosti

Dne 5. října 2013 od 9 do 14 hodin zpřístupnila svůj areál společnost PROBO BUS a.s., sídlící v Králově Dvoře. Návštěvníci mohli vidět slavnostní přestřižení pásky u nově dodaných autobusů pro rok 2013, ocenění řidičů profesionálů, ukázku Policie ČR, zásah integrovaného záchranného systému a Hasičského záchranného sboru. Po celý den probíhaly prohlídky dílen, kde se vozidla opravují a také docházelo k ukázkám průjezdu vozidla myčkou. Na této akci nemohla chybět ani historická vozidla, a to v podobě vozů Škoda 706 RTO LUX, Ikarus 280 (vlastník PROBO BUS a.s.) a také Robur LO 2500.

5.10.2013 - H...
5.10.2013 - H...
5.10.2013 - O...
5.10.2013 - 1...
5.10.2013 - 1...
5.10.2013 - B...
5.10.2013 - G...
5.10.2013 - 1...

Fotografie č. 1 a 2 - Historie a současnost MHD Beroun
Fotografie č. 3 - Ocenění řidičů profesionálů
Fotografie č. 4 - Historický autobus Robur LO 2500
Fotografie č. 5 - Historický autobus Škoda 706 RTO LUX
Fotografie č. 6 - Historický autobus Ikarus 280
Fotografie č. 7 - Současné vozy společnosti PROBO BUS
Fotografie č. 8 - Mercedes - Benz Conecto -MHD Beroun 

Další fotografie z DOD PROBO BUS a.s.

Královéhradecká MHD oslavila pětaosmdesátiny

V sobotu 5. října 2013 si Dopravní podnik města Hradec Králové, a.s. připomněl 85 let místní MHD, a to akcí pro širokou veřejnost, v rámci níž byl zpřístupněn jednak areál DP v Pouchovské ulici, ale rovněž i dispečerské pracoviště na terminálu hromadné dopravy (tzv. kouli).

173 - 4E8 938...
236 - 5H3 723...
08 - 5.10.201...
17 - 5.10.201...

Vystavovaná vozidla DPmHK a.s.

Mezi těmito dvěma místy byli návštěvníci přepravováni zdarma zvláštní linkou označenou číslem 85, na níž byly nasazeny historické autobusy Karosa B 732.1654, Škoda 706 RTO LUX (zapůjčil Anvi Trade s.r.o.), Škoda 706 MTZ a historický trolejbus Škoda 9 Tr HT28 (zapůjčil sousední Dopravní podnik města Pardubic a.s.). Linka jezdila v čtvrthodinovém intervalu a byl o ní z řad veřejnosti velký zájem.

AX 38-60 - 5....
202 - HKA 75-...
28 - 1E0 3112...
358 - 5.10.20...

Historické autobusy a trolejbus na speciální lince č. 85

Číst dál: Královéhradecká MHD oslavila pětaosmdesátiny

Výběr dopravce

Nové fotografie

červen 2018
Po 4111825
Út 5121926
St 6132027
Čt 7142128
18152229
So29162330
Ne3101724 
Poslední příspěvky:
Nepodařilo se načíst příspěvky.
Jste zde: