Tyto stránky provozuje občanské sdružení MHD ŽIVĚ.cz a jsou věnovány našemu kamarádovi Danielu Kunzovi (1992 - 2014), spoluzakladateli sdružení.

Po Trojském mostě projela poslední tramvaj – po 32 letech se tak most loučí

V pondělí 7. října byl ukončen provoz tramvají na Trojském mostě mezi Holešovicemi a Trojou, tzv. Rámusáku. Od stejného data bude pro cestující zavedena náhradní autobusová doprava X17 a dojde ke změnám tramvajových linek. Výluka potrvá přibližně do dubna 2014. Po jejím skončení začnou tramvaje jezdit po novém Trojském mostě.

Tramvajový most v Troji, Pražany přezdívaný „Rámusák“, má charakter dlouhodobého provizoria a sloužil tramvajovému provozu od počátku 80. let minulého století. Jeho historie nyní končí a zapíše se tak významně do historie pražské tramvajové dopravy.

„Tento provizorní tramvajový most sloužil dobře a dlouho – 32 let, což je jistě déle, než předpokládali projektanti, a prokázal tak kvalitu a spolehlivost vojenských mostních konstrukcí. Most bude nahrazen novým Trojským mostem s definitivní tramvajovou tratí,“ řekl pražský radní pro dopravu Jiří Pařízek.

Číst dál: Po Trojském mostě projela poslední tramvaj – po 32 letech se tak most loučí

Druhý Iveco Crossway LE 10.8 M LINE ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. vyjel na pravidelné linky

V pondělí 14.října 2013 vyjel na pravidelné linky zajišťované ČSAD Frýdek-Místek a.s. nový vůz Iveco Crossway LE 10.8 M LINE RZ: 8T4 6487. Jedná se o druhý vůz tohoto typu ve vozovém parku frýdeckomísteckého dopravce. První krátký nízkopodlažní Crossway 7T7 9773 obohatil vozový park v lednu letošního roku.

Iveco Crossway LE 10.8M LINE je model meziměstského, dvoudveřového, částečně nízkopodlažního autobusu, který v rámci koncernu Irisbus vyrábí od podzimu roku 2011 společnost Iveco Czech Republic ve Vysokém Mýtě (dříve Karosa).

Konstrukce vozu vychází plně z dvanáctimetrové verze autobusu. Došlo u něj ovšem ke zkrácení rozvoru mezi nápravami. Ten činí pouze 4825 mm oproti původním 6030 mm. Zkrátila se tak přední nízkopodlažní část autobusu. Přední i zadní převis zůstal stejný jako u varianty 12m. (2673 mm vpředu a 3292 mm vzadu). Délka autobusu je 10790 mm, šířka 2550 mm, výška 3052 mm. Nástupní hladina dosahuje u prvních dveří 320 mm a 330 mm u druhých. Přední dveře jsou jednokřídlé (šířka 650 mm), druhé dvoukřídlé (1200 mm). Autobus pojme 37 sedících a až 39 stojících cestujících. Výklopná plošina pro vozíčkáře se nachází u druhých dveří, naproti nim je pak místo vyhrazené pro invalidní vozík nebo dětský kočárek.

592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...
592 - 8T4 648...

Nový vůz Iveco Crossway LE 10.8 M RZ: 8T4 6487

Číst dál: Druhý Iveco Crossway LE 10.8 M LINE ve vozovém parku ČSAD Frýdek-Místek a.s. vyjel na pravidelné...

Ekova Electric informuje

V minulých informacích jsme vám přinesli zmínku o opravě historického vlečného vozu ev. č. 218. Tento vůz vyrobený Královopolskou strojírnou v Brně v roce 1951 sloužil po ukončení provozu na trati do Hlučína jako sklad ve vozovně na Křivé ulici, dokud nebylo rozhodnuto o jeho zařazení do sbírky historických vozidel. V roce 1993 byly zahájeny práce na jeho opravě k blížícím se oslavám významných výročí ostravské MHD, avšak pro velkou náročnost se práce nepodařilo realizovat včas a oprava byla zastavena. Myšlenka opravy byla s ohledem na nedostatek provozních vlečných vozů ve sbírce DPO před několika lety opět oživena a již silami Ekovy Eletric byly ze značně štíhlého rozpočtu provedeny drobné práce na karoserii a poměrně náročná oprava pojezdu. Vzhledem k tomu, že se pro tento rok podařilo zajistit určitý objem finančních prostředků, probíhají v současné době další práce na opravě karoserie vozu. Protože v roce 2014 Ostravu opět čekají kulatá výročí, a Dopravnímu podniku Ostrava a.s. se daří (alespoň prozatím) najít prostředky pro nezbytné opravy, vyčleňuje Ekova potřebné kapacity k tomu, aby byla oprava vozu dokončena a vůz se mohl představit veřejnosti ve stavu přiměřeně odpovídajícím počátečnímu období svého provozního nasazení. O průběhu oprav budeme čtenáře postupně informovat.

Číst dál: Ekova Electric informuje

První autobus s celovozovou klimatizací u DPO

Dopravní podnik Ostrava zařadil na počátku října 2013 do svého vozového parku nový autobus Irisbus Citelis 12 M, který byl dodán jako náhrada za požárem zničený vůz stejného typu (ev. č. 7015). Nový Citelis obdržel (ev. č. 7027) a RZ: 8T9 3568 a je zařazen pod porubskou provozovnu. Od středy 9. října 2013, kdy byl poprvé nasazen do provozu, jej můžeme vídat na kurzu 34/1, kde nahradil vůz Irisbus Citelis 12 M (ev. č. 7025). Nový autobus je jako první a prozatím také jediný v DP Ostrava vybaven celovozovou klimatizací pro cestující. Standardně by DPO takovouto klimatizaci neobjednal, jelikož však byl vůz původně určen pro řeckého dopravce, byl dodán ve výbavě odpovídající řeckým požadavkům. 

Oproti starším ostravským Citelisům má tento několik novinek – kromě již zmíněné klimatizace se jedná o vyvedení výfuku vozidla na střechu, kabina řidiče je vybavena typem palubní desky dodávané spíše pro západo - či jihoevropské trhy a rovněž je jiné i řidičovo sedadlo. Také sedadla v salonu pro cestující jsou odlišná od ostatních v Ostravě používaných (modrý plast s textilním potahem), dále se liší barva podlahové krytiny i přídržných tyčí a prostor dveří je monitorován kamerovým systémem s napojením na LCD monitor v kabině řidiče.

7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...
7027 - 8T9 35...

Nový Irisbus Citelis 12 M (ev. č. 7027)

Další fotografie tohoto vozidla

 

PROBO BUS otevřel brány veřejnosti

Dne 5. října 2013 od 9 do 14 hodin zpřístupnila svůj areál společnost PROBO BUS a.s., sídlící v Králově Dvoře. Návštěvníci mohli vidět slavnostní přestřižení pásky u nově dodaných autobusů pro rok 2013, ocenění řidičů profesionálů, ukázku Policie ČR, zásah integrovaného záchranného systému a Hasičského záchranného sboru. Po celý den probíhaly prohlídky dílen, kde se vozidla opravují a také docházelo k ukázkám průjezdu vozidla myčkou. Na této akci nemohla chybět ani historická vozidla, a to v podobě vozů Škoda 706 RTO LUX, Ikarus 280 (vlastník PROBO BUS a.s.) a také Robur LO 2500.

5.10.2013 - H...
5.10.2013 - H...
5.10.2013 - O...
5.10.2013 - 1...
5.10.2013 - 1...
5.10.2013 - B...
5.10.2013 - G...
5.10.2013 - 1...

Fotografie č. 1 a 2 - Historie a současnost MHD Beroun
Fotografie č. 3 - Ocenění řidičů profesionálů
Fotografie č. 4 - Historický autobus Robur LO 2500
Fotografie č. 5 - Historický autobus Škoda 706 RTO LUX
Fotografie č. 6 - Historický autobus Ikarus 280
Fotografie č. 7 - Současné vozy společnosti PROBO BUS
Fotografie č. 8 - Mercedes - Benz Conecto -MHD Beroun 

Další fotografie z DOD PROBO BUS a.s.

Výběr dopravce

Nové fotografie

únor 2018
Po 5121926
Út 6132027
St 7142128
Čt181522 
291623 
So3101724 
Ne4111825 

Probíhající výluky

Dopravní podnik Ostrava a.s.
Poslední příspěvky:
  23.2.2018 14:54
Antimonopolní úřad zatrhl Praze nákup tří stovek nových autobusů

>> Přejít na odkaz

  23.2.2018 12:03
Právě dnes jsme navštívili výrobní závod společnosti SOR Libchavy spol. s r.o. Objektivu našeho fotoaparátu neunikly ani nové elektrobusy pro dopravní společnost 3CSAD. V nejbližší době přineseme na našem webu krátký článek z této exkurze. Na fotografii můžete před zákaznickým centrem vidět nové autobusy SOR BN 12 pro Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s.

  23.2.2018 11:33
ÚOHS zakázal Dopravnímu podniku hlavního města Prahy uzavřít smlouvu na 300 nových autobusů se SOR Libchavy spol. s r.o.
  22.2.2018 11:03
Nové elektrobusy v roce 2017 pro DPO - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  21.2.2018 18:02
Ještě jedna fotografie vykolejene tramvaje Inekon 2001 Trio po dopravní nehodě u zastávky Důl Zárubek v Ostravě. Stále počítejte s komplikacemi v dopravě.

  21.2.2018 16:49
Aktuální nehoda tramvaje s osobním automobilem u zastávky Důl Zárubek v Ostravě.

  21.2.2018 15:51
MHD ve Valašském Meziříčí bude zdarma - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  21.2.2018 11:41
Autobus Ikarus 280.37 ev. č. 002, dopravce MZK w Bielsku-Bialej se blíží na konečnou zastávku Osiedle Karpackie. (18.11.2016)

  21.2.2018 10:25
Fotogalerie - MHD ŽIVĚ.cz

>> Přejít na odkaz

  21.2.2018 09:45
Dnes v brzkých nočních hodinách byla ukončena oprava tramvajové trati v Praze v úseku Újezd - Malostranská. Tramvajové linky jezdící tímto úsekem se vrátili na své původní trasy. Na dokumentační fotografii vidíte tramvajovou soupravu ČKD T3R.P v popředí s vozem ev. č. 8466. Souprava projíždí ulicí Letenská. (21.2.2018)

Jste zde: